משרד הפנים הרוסי הכניס את הסנאטור האמריקאי לינדזי גרהאם לרשימת המבוקשים של הקרמלין, לאחר ההתטבאות החריגה בו הצהיר כי "רוסים מתים זו ההשקעה הטובה ביותר של ארה"ב", כך דווח הבוקר (שני) בסוכנות הידיעות הרוסית TASS. אמש, גרהאם העביר ביקורת חריפה על הפלישה הרוסית לאוקראינה, הביע את תמיכתו בקייב, ושיבח את הסיוע האמריקאי למדינה.

את ההצהרה השנויה במחלוקת, אמר גרהאם בסוף השבוע האחרון כשנפגש עם נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי. במהלך הפגישה הודה זלנסקי לגראהם על תרומתו לחיזוק יכולות ההגנה של הצבא האוקראיני. דבריו של גרהאם עוררו סערה ברוסיה. סגן הדומא הממלכתית דמיטרי בליק כינה זאת "שטניזם". דובר הקרמלין ומזכיר העיתונות של פוטין אמר כי "זו בושה גדולה למדינה שיש לה סנטור כזה". 

ולדימיר פוטין, ולרי גרסימוב (צילום: רויטרס)
ולדימיר פוטין, ולרי גרסימוב (צילום: רויטרס)

דוברת משרד החוץ הרוסי תקפה את ארצות הברית בעקבות דבריו של הסנטור וטענה כי "לסנאטור גרהאם יש עם מה להשוות. אחת ההשקעות שלהם הובילה למלחמת העולם השנייה ולשואה". לדבריה, כעת הכסף האמריקאי זורם ל"גרונו שאינו יודע שובע של המשטר הניאו-נאצי של קייב". 

זו איננה ההתבטאות הראשונה של גרהאם נגד רוסיה. בעבר טען כי ארצות הברית צריכה להפיל כל מטוס צבאי רוסי שמתקרב למטוס האמריקאי במרחב האווירי, זאת בתגובה להתרסקות מזל"ט אמריקאי בים השחור. בנוסף טען כי ביידן חושש ממוסקבה ומאיומים זרים נוספים.