קצין אמריקאי בכיר הבהיר כי ארה"ב מוכנה ללחימה בחלל על רקע האיומים הגוברים מצד מדינות כדוגמת רוסיה וסין. בריגדיר גנרל ג'סי מורהאוס מפיקוד החלל האמריקאי ציין כי התוקפנות הגוברת מצד רוסיה, לצד השאיפה הסינית להפוך למעצמה המובילה בחלל באמצע המאה הנוכחית, אילצו את ארה"ב להיערך לעימותים צבאיים גם במרחב החלל.

"ארה"ב מוכנה להילחם בחלל כבר הלילה אם נצטרך", צוטט הקצין הבכיר ב"גרדיאן" הבריטי במהלך שיחה עם עיתונאים בביקור בלונדון. "אם מישהו ינסה לאיים על ארה"ב או על האינטרסים שלנו, כולל אלה של בעלי בריתנו ושותפינו שעמם יש לנו אמנות להגנה הדדית, אנחנו מוכנים להילחם".

בשנים האחרונות ביצעו רוסיה וסין ניסויים במערכות לפגיעה בלוויינים.

בתוך כך, כוננות באסיה לקראת שיגור של לוויין ריגול צפון קוריאני בימים הקרובים. התקשורת היפנית דיווחה כי המשטר בפיונגיאנג עדכן את הממשלה בטוקיו כי הוא מתכוון לשגר את הלוויין בין 31 במאי ל־11 ביוני וכי הוא יכונן אזור ימי מסוכן למשך התקופה.

לפני שבועות אחדים תועד השליט קים ג'ונג און כשהוא בוחן את הלוויין הצבאי החדש, ונמסר כי הושלמו ההכנות להתקין אותו על רקטה. אם אכן השיגור יתבצע, זאת תהיה הפרה נוספת של החלטות מועצת הביטחון של האו"ם שאוסרות על פיונגיאנג לפתח תוכניות גרעין וטילים.

בתגובה להודעה הצפון קוריאנית הודיע מזכיר הממשלה היפנית הירוזקו מטסונו כי כל שיגור צפון קוריאני מהווה איום על אזרחי המדינה וכי יש סיכוי שהלוויין יעבור מעל שטח יפן.

מהצבא נמסר כי הם ינקטו "צעדים הרסניים נגד טילים בליסטיים ואחרים שעומדים ליפול בשטחנו" וכי ייעשה שימוש בסוללת SM3 או בסוללת פטריוט כדי ליירט את הרקטה.

בקוריאה הדרומית התקיים דיון חירום של המועצה לביטחון לאומי לקראת השיגור הצפוי. ממשרד החוץ בסיאול הבהירו כי הצפון "ישלם מחיר" ו"יסבול כאב" אם ישגר את הלוויין.