מפקד הצי הימי של צבא איראן, אדמירל שהראם איראני, חשף אמש כי טהרן כוננה ברית ימית עם האיחוד האמירויות, קטאר, בחריין, עיראק, פקיסטן, הודו ומדינות נוספות השוכנות לחופי האוקיינוס ​​ההודי. "בקרוב תיווצר ברית משותפת של הצי האיראני עם מדינות באזור, כולל ערב הסעודית, איחוד האמירויות, קטאר, בחריין ועיראק", אמר הקצין לסוכנות הידיעות האיראנית "תסנים".

צה"ל נערך להתבססות איראנית בים האדום: הועברו לחזבאללה עשרות טילים

"מדינות האזור הגיעו למסקנה שכדי לשמור על הביטחון באזור, יש לעשות זאת באמצעות סינרגיה ושיתוף פעולה הדדי", וציין כי "בעניין זה, קיימות בריתות חדשות-אזוריות. קואליציה הימית המשולשת של איראן, רוסיה וסין מתפתחת.  בקרוב נהיה עדים לריקנות של אזורנו מכל כוח שנוכחותו אינה מוצדקת, ועמי האזור ישלטו בשדה הביטחוני שלהם באמצעות שימוש בחייליהם".

לגבי המדינות המבקשות להיות נוכחות בפעולה אזורית משותפת עם איראן, הסביר הבכיר האיראני כי "הייתה לנו בעבר עבודה משותפת עם עומאן, ועכשיו סעודיה הולכת לכיוון הזה, ויש גם את איחוד האמירויות, קטאר, בחריין, עיראק, פקיסטן והודו. כמעט כל המדינות באזור צפון האוקיינוס ​​ההודי מאמינות שעליהן לעמוד לצד איראן ולהשיג ביטחון במשותף".

מוקדם יותר השבוע, איחוד האמירויות הודיעה במפתיע כי פרשה מברית ימית-ביטחונית בהובלת ארצות הברית. לפי איחוד האמירויות, היא פרשה מהקואליציה הימית כבר לפני חודשיים, אך לא סיפקה הסבר ברור להחלטתה.