מלחמת רוסיה-אוקראינה: ראש קבוצת שכירי החרב "כוח וגנר", יבגני פריגוז'ין, הצהיר אמש כי הוא מוכן לשלוח את חייליו לגבול, לאזור בולגורוד, כדי "לעצור את התקיפות האוקראיניות". זאת, לאחר שאוקראינה הגבירה את מתקפות המל"טים על שטחה של רוסיה. בסרטון שפרסם בטלגרם, חזר פריגוז'ין על הטענות נגד משרד ההגנה הרוסי, הפעם על האופן שבו הוא מתמודד כנגד תקיפות אלו.

בהודעה אמר כי "אם משרד ההגנה הרוסי לא יעצור בקרוב את מה שמתרחש באזור בולגורוד, אז כמובן, נגיע לאזור ונגן על העם הרוסי שלנו ועל כל מי שחי שם. הלוחמים שלי לא ימתינו להזמנה בזמן שהאוכלוסייה האזרחית שם גוססת". הרשויות המקומיות באזור בולגורוד, הודיעו כי לפחות 27 בני אדם נפצעו בתקיפות האוקראיניות, וכי מניין ההרוגים עלה לחמישה. 

ההודעה של פריגוז'ין מגיעה לאחר שסגנית שר ההגנה של אוקראינה, חנה מליאר, ציינה כי הלוחמים של וגנר לא עזבו את העיר באחמוט, וכי הם מאמנים כוחות סדיר רוסיים באזור, למרות ההצהרה של פריגוז'ין. מליאר הוסיפה כי "המצב בבאחמוט יציב, וכי כוחות הצבא האוקראיני עדיין שולטים באזורים מסויימים בדרום-מערב העיר. 

מוקדם יותר היום, נשיא אוקראינה, וולודמיר זלנסקי, הצהיר בריאיון לוול סטריט ג'ורנל כי מדינתו מוכנה לפתוח במתקפת הנגד כדי לכבוש מחדש את השטח שנכבש על ידי הצבא הרוסי. "אנחנו מאמינים מאוד שנצליח, אני לא יודע כמה זמן זה ייקח. למען האמת, זה יכול להיות במגוון דרכים, שונות לגמרי. אבל אנחנו הולכים לעשות את זה, ואנחנו מוכנים", טען.

כאמור, בשבועות האחרונים, אוקראינה הגבירה את התקפות ארוכות הטווח שלה באמצעות טילים ומזל"טים במטרה לשתק את קווי האספקה ​​הרוסיים לקראת התקפת הנגד. המתנדבים רוסים הנתמכים על ידי אוקראינה ביצעו פשיטות חוצות גבולות שמטרתן לאלץ את רוסיה להרחיק את החיילים מקווי החזית בתוך אוקראינה.