שלוש סירות של משמרות המהפכה, ועליהן לוחמים חמושים, הטרידו אמש ספינת סוחר תחת דגל בינלאומי בעת ששטה במצר הורמוז. במהלך התקרית, שידרה הספינה אותות מצוקה שנקלטו על ידי ספינת הטילים "USS McFaul" של הצי החמישי של פיקוד מרכז בצבא ארה"ב, וגם על ידי הצי המלכותי של בריטניה.

לאחר קבלת אותו המצוקה, הצי האמריקאי שיגר לאזור מסוק סיור ימי, ולאחר מכן נמסר כי ספינת הסוחר המשיכה לשוט ועברה את מצר הורמוז ללא תקריות נוספות. הספינה שטה כאמור תחת דגל איי מרשל, אך רשומה תחת החברה "Trust Bulkers" אשר ממוקמת באתונה, בירת יוון, ולא הגיבה על התקרית.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>
לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

ספינת משמרות המהפכה באיראן  (צילום: Nazanin Tabatabaee/WANA (West Asia News Agency) via REUTERS)
ספינת משמרות המהפכה באיראן (צילום: Nazanin Tabatabaee/WANA (West Asia News Agency) via REUTERS)

בהודעה הרשמית של הצי החמישי האמריקאי נמסר כי "ספינת הסוחר שידרה אותו מצוקה בשעה 16:56, זמן מקומי בזמן מעבר במצר הורמוז. הצוות האזרחי דיווח על שלוש ספינות תקיפה מהירות עם צוותים חמושים שהתקרבו ועקבו אחר הספינה ממרחק קרוב. ההערכה היא כי ככלי השיט שהשתתפו בפעילות שייכים למשמרות המהפכה של איראן".

התקרית הזו מצטרפת לשורת אירועים שבהם על פי הדיווחים, הייתה מעורבת איראן. בחודש אפריל האחרון חיל הים האמריקאי הודיע כי איראן השתלטה על מכלית נפט ששטה תחת דגל של איי מרשל במפרץ עומאן. על פי הדיווח, חיל הים של משמרות המהפכה האיראניים השתלט על המכלית. מחיל הים נמסר כי "הפעולות של איראן במפרץ עומאן מנוגדות לחוק הבינלאומי, וכי המשך הטרדות של כלי שיט והתערבות בזכויות ניווט הן איום על הביטחון הימי והכלכלה הגלובלית".

בפברואר האחרון שיגר צבא משמרות המהפכה האיראני  מתאבדים מסוג שאהד 136 לעבר הספינה הבריטית ״קאמפו סקוואר", הנמצאת בבעלותו של איש העסקים הישראלי אייל עופר במפרץ הפרסי. הספינה שייכת לחברת הספנות "זודיאק". על פי הדיווחים, לספינה נגרם נזק אך לא היו נפגעים באירוע. מהחברה היוונית שמפעילה את הספינה נמסר כי הנזק לא היה משמעותי והספינה המשיכה בדרכה.