סגן הנשיא לשעבר מייק פנס הצטרף היום (שני) באופן רשמי למירוץ אל הבית הלבן. פנס בן ה-63, הגיש את המסמכים הדרושים כדי להתמודד, וצפוי להשיק את הקמפיין שלו בנאום שיישא ביום רביעי במדינת איווה, כך לפי שלושה מקורות המעורים בנושא ששוחחו עם סוכנות הידיעות רויטרס. 

ראש בראש מול איש סודו לשעבר: הקרב הבא בין טראמפ לסגנו
מייק פנס מכוון לבית הלבן ב-2024, ישראל צריכה להחזיק לו אצבעות | דעה

גם מושל ניו ג'רזי כריס כריסטי צפוי להודיע השבוע על מועמדותו. הבחירות המקדימות לבחירת המועמד הרפובליקני לנשיאות צפויות להתחיל בחודש פברואר, מי שיזכה ברוב הקולות יוכתר כנציג בקיץ 2024 בוועידה הלאומית הרפובליקנית ויתמודד ככל הנראה מול הנשיא ביידן בבחירות  בנובמבר 2024.

פנס בילה חודשים בהנחת התשתית להתמודדות והוא מתבסס על אחוזי הצבעה גבוהים במדינת איווה בהצבעה המוקדמת. שמרנים דתיים הם גוש הצבעה בעל השפעה במדינה, וב-2016 סייעו לסנאטור מטקסס טד קרוז להביס במעט את טראמפ. עם זאת, סגן הנשיא לשעבר עלול  למצוא את עצמו מתחרה על תמיכת המצביעים האוונגליסטים מול מועמדים אחרים, בין היתר סנטור דרום קרוליינה טים סקוט ושגרירת ארה"ב לשעבר באו"ם ניקי היילי.

תומכי טראמפ פורצים לבית הלבן בקפיטול בוושינגטון (צילום: רויטרס)

פנס לטראמפ אינם מיודדים יותר, זאת על רקע המהומות בקפיטול בינואר 2021. על פי הדיווחים, הנשיא לשעבר דרש מפנס לבטל את ניצחונו של ג'ו ביידן בבחירות ובעקבות סירובו הוא עורר את זעמם של תומכי טראמפ. סגן הנשיא לשעבר מתח ביקורת נוקבת על התנהלותו של נשיא ארצות הברית לשעבר ואמר כי "מה שקרה באותו היום - בושה. ההיסטוריה תשפוט אותו".