אוקראינה הקימה רשת של סוכנים חשאיים כדי לפעול בתוך רוסיה, כך צוטטו גורמים אמריקאים בכירים בדיווח של רשת CNN. לדבריהם, אוקראינה החלה החלה לספק להם מל"טים מאחר והתאים המורכבים מתומכי אוקראינה מאומנים היטב בהפעלת כטב"מים. על פי ההערכות, קייב מספקת להם כטב"מים מתוצרת עצמית שככל הנראה מוברחים בין בשלמותם ובין בחלקים.

תחילתה של מתקפת הנגד? דיווח: אוקראינה מגבירה את ההתקפות לכל אורך החזית
אוקראינה משיבה אש? "מוכנים לצאת למתקפת נגד לכיבוש השטחים"
אוקראינה שוב תקפה ברוסיה: גורמים במוסקבה - "המלחמה עוברת לשטחנו"

בתוך כך, ברשת סקיי ניוז הבריטית דווח אמש כי נמצאה לכאורה ראייה מוצקה ראשונה למכירת אמל"ח איראני לרוסיה, בדמות חוזה. לפי הדיווח, אם המסמך בן 16 העמודים אכן מקורי,  נראה כי איראן מכרה לאיראן פגזי טנקים וארטילריה בסכום של מעט יותר ממיליון דולר. במסמך נוסף מסוכמת עסקה נוספת על סך 740 אלף דולר בין משרד ההגנה האיראני לבין התאגיד ייצוא הנשק "רוסאובורונאקספורט" הרוסי עבור ארטילריה ותחמושות. 

המקור הביטחוני המיודע טען כי החוזה הנשק לכאורה מהווה עדות לתמיכה הרחבה לתחמושת וציוד צבאי אחר. סקיי ניוז דיווחה בעבר על טענות לפיהן איראן סיפקה כמויות גדולות של כדורים ותחמושת לרוסיה באמצעות ספינות משא בים הכספי. ג'ק ווטלינג, עמית מחקר בכיר במכון Royal United Services, אמר כי "הגיוני לחלוטין" שמוסקבה וטהראן יחתמו על חוזים עבור מכירת נשק. 

"זה נראה הגיוני לחלוטין. העיתוי התאים לזמן שבו התחלנו לראות העברות מסוימות מבוצעות. והיו הרבה פרטים ספציפיים, כמו, למשל, השימוש בסמכות השיפוט של שווייץ לבוררות במקרה של מחלוקת בין מפלגות שנראו די אמינות גם מבחינת הפרקטיקה האיראנית הקודמת", אמר ווטלינג. 

ראיסי ופוטין (צילום: רויטרס)
ראיסי ופוטין (צילום: רויטרס)

בשגרירויות רוסיה ואיראן סירבו להגיב. שגריר אוקראינה בלונדון, ודים פריסטייקו, אמר לסקיי ניוז: חשדנו שמשהו קורה מתרחש. ברגע שנוכל לאמת את המסמך, נפעל בנדון". לדבריו, בריטניה כבר הטילה סנקציות על טהראן לאחר שהמשטר סיפק מל"טים לרוסיה. "במקום שבו יש לנו ראיות לכך שאיראן סיפקה תמיכה צבאית לרוסיה בניסיון הפלישה של רוסיה לאוקראינה, נקטנו בפעולה ואנחנו, כמובן, תמיד נעשה כמוהו", אמר השגריר.