סוגיית הצטרפותה או אי הצטרפותה של אוקראינה כחברה מן המניין לברית נאט"ו ממשיכה לעורר סערה ברחבי העולם, זאת לקראת כינוס מנהיגי הארגון בחודש הבא. בעוד שהנשיא וולודימיר זלנסקי בוודאי מצפה לקבל הזמנה רשמית להצטרפות לברית במועד זה, שגרירת ארצות הברית בארגון ג'וליאן סמית, ציינה בראיון שפורסם במהלך סוף השבוע בפוליטיקו האירופי, כי הדבר לא צפוי לקרות בכינוס הנוכחי, וזאת לדבריה "בשל העובדה כי המלחמה מתמשכת".

היא הוסיפה: "אנחנו רוצים לאותת לנשיא זלנסקי כי אנחנו דואגים מאוד בנושא יחסים ארוכי טווח בין המדינות, וארצות הברית מחפשת דרכים להכרה במעשים עד כה, ולוודא כי התמיכה באוקראינה לא תיעלם".

הצפות ענק באוקראינה בעקבות פיצוץ הסכר ע"י רוסיה

בתוך כך, משרד ההגנה הבריטי פרסם דוח ממנו עולה כי הצבא הרוסי וגם הצבא האוקראיני רשמו התקדמות מסוימת בלחימה בדרום ובמזרח המדינה ב-48 השעות האחרונות. "באזורים מסוימים, סביר להניח שהכוחות האוקראינים הצליחו להתקדם היטב ולחדור לקו הראשון של ההגנה הרוסית. עם זאת, ייתכן כי באזורים אחרים נרשמה התקדמות איטית יותר", כך עולה מההודעה הבריטית.

במקביל, ציינו במשרד ההגנה הבריטי כי "סביר להניח שחלק מיחידות הצבא הרוסי מבצעות פעולת הגנתיות, בעוד שאחרות נסוגו בצורה לא מסודרת מהמקום, זאת ברקע דיווחים רבים על נפגעים כתוצאה מנסיגה שמבוצעת דרך שדות מוקשים".