הממשלה בבריטניה תציג מחר חקיקה שתמנע מרשויות מקומיות וגופים ציבוריים בממלכה להטיל חרם על סחורות ישראליות, כך דווח הבוקר (ראשון) ב"טלגרף" הבריטי. שר השיכון בקבינט הבריטי, מייקל גוב, הביע ביקורת על כך שאותן רשויות מנהלות "יחסי חוץ" עצמאיים, והדגיש כי החקיקה תמנע זאת מהן. לדבריו, "חרם על סחורות ישראליות מוביל לרטוריקה אנטישמית ומזעזעת".

כבר בשנת 2019 הצהירו במפלגה השמרנית כי בכוונתם לחוקק את החוק הפרו-ישראלי. זאת, בעקבות סדרת הצעות של מועצות מקומיות בממלכה, התומכות בתנועת ה-BDS שפועלת לחרם על ישראל. גוב הצהיר כי "מדיניות החוץ של בריטניה חייבת להיות עקבית, והיא נקבעת אך ורק על ידי הממשלה. זה פשוט שגוי שגופים ציבוריים מבזבזים את זמנם וכספם של משלמי המסים".

על פי החקיקה שתוצג מחר, בבריטניה יוכלו לערוך חקירות במקרה של חשד להפרה, וגופים ציבוריים שאכן יפרו את החוק, יעמדו בפני קנסות משמעותיים. כזכור, בשנת 2019 מועצת העיר לסטר, המועצה בסוונסי, וכן באזור המנהלי גווינד בווילס, העבירו הצעה להחרים מוצרים ישראלים. לטענתם, "אנו מחרימים מוצרים מההתנחלויות הישראליות הבלתי חוקיות בגדה המערבית עד למועד שבו ישראל תעמוד בחוק הבינלאומי ותצא מהשטחים הפלסטינים הכבושים".