משמר החופים האמריקאי עדכן הערב (חמישי) כי רובוט תת מימי איתר שרידים בקרקעית האוקיינוס האטלנטי של הצוללת הנעדרת "טיטאן", מהם עולה כי "אובדן קטסטרופלי" של תא הלחץ גרם למותם המיידי של הנוסעים. במקביל, חברת אושןגייט הודיעה רשמית כי היא מאמינה שחמשת הנוסעים שהיו עליה "אינם בין החיים". 

"צריכים נס": חלון הזמן נסגר, החמצן בצוללת טיטאן אזל
תקווה לניצולים? דיווח: רעשים של חבטות ודפיקות נקלטו מצוללת הטיטאניק שנעלמה

משמר החופים של ארה"ב קיים תדרוך לתקשורת בו עדכן כי רובוט תת ימי שנפרש מספינה קנדית איתר את קונוס הזנב של הצוללת הנעדרת במרחק של כ-500 מטרים משרידי הטיטאניק וכי בסך הכל אותרו חמישה שרידים משמעותיים. 

לדבריהם, השרידים שנמצאו "עולים בקנה אחד עם אובדן קטסטרופלי של תא הלחץ ופיצוץ של הצוללת" שככל הנראה גרם למותם המיידי של הנוסעים. עוד נמסר כי "מוקדם מדי לדעת מתי בדיוק התרחש הפיצוץ, אך כלי הסונאר לא זיהו 'אירועים קטסטרופליים' ב-72 השעות ששהו במים".

"הודענו מיד למשפחות ואנו מבקשים להביע את תנחומינו למשפחות של האנשים שהיו על הסיפון", נמסר עוד ממשמר החופים האמריקאי. עוד נמסר כי לא נראה שיש קשר בין רעשי החבטות התת-מימיים שנרשמו בימים האחרונים לבין מיקומם של שרידי הצוללת על קרקעית הים. 

במקביל, חברת אושןגייט פרסמה הודעה רשמית כי היא מאמינה שנוסעי הצוללת אינם עוד בחיים. "עכשיו אנו מאמינים שהמנכ"ל שלנו סטוקטון ראש, שאהזאדה דאוד ובנו סולימן דאוד, האמיש הארדינג ופול-הנרי נרג'ולט, אבדו למרבה הצער", אמרה החברה בהצהרה.

"הגברים האלה היו מגלי ארצות אמיתיים שחלקו רוח הרפתקאות מובהקת ותשוקה עמוקה לחקור ולהגן על האוקיינוסים בעולם", לפי ההצהרה. "ליבנו עם חמש הנשמות הללו וכל אחד מבני משפחותיהם בתקופה טרגית זו. אנחנו מתאבלים על אובדן החיים והשמחה שהם הביאו לכל מי שהם הכירו".

שר החוץ של בריטניה מסר: "חדשות טראגיות לפיהן אלה על הצוללת טיטאן, כולל שלושה אזרחים בריטים, אבדו. ממשלת בריטניה תומכת מקרוב במשפחות שנפגעו ומביעה את תנחומינו העמוקים".

כאמור, חמשת האנשים שהיו על הסיפון כללו את המיליארדר והמגלה הבריטי האמיש הארדינג, בן 58; איל העסקים יליד פקיסטאן שאהזאדה דאוד, בן 48, ובנו בן ה-19, סולימן, שניהם אזרחי בריטניה; האוקיינוגרף הצרפתי והמומחה לטיטאניק פול-הנרי נרג'ולט, בן 77, שביקר בהריסות עשרות פעמים; וסטוקטון ראש, המייסד והמנכ"ל האמריקאי של אושןגייט, שתפעל את הצוללת.

הקשר עם הצוללת אבד ביום ראשון, כשעה ו-45 דקות לאחר שהחלה את המסע לקרקעית הים, שאמור לארוך כשעתיים. מאז יצא לדרך מסע חיפושים ענק בהשתתפות מאות כלי שיט ממדינות רבות במירוץ נגד הזמן, כאשר לפי ההערכות החמצן שבצוללת יספיק לכל היותר ל-96 שעות, חלון זמן שנסגר הערב, עוד טרם ההודעה על מציאת שרידי הצוללת. 

פול-אנרי נרג'ול (צילום: רויטרס)
פול-אנרי נרג'ול (צילום: רויטרס)

שאהזאדה דאוד ובנו סולימאן, מנוסעי הצוללת (צילום: רויטרס)
שאהזאדה דאוד ובנו סולימאן, מנוסעי הצוללת (צילום: רויטרס)

האמיש הארדינג, היה על הצוללת טיטאן (צילום: רויטרס)
האמיש הארדינג, היה על הצוללת טיטאן (צילום: רויטרס)