מלחמת רוסיה אוקראינה: בקייב צפו אתמול (שבת) בהתפתחות המפתיעה במלחמה, כאשר מיליציית שכירי החרב "כוח וגנר" פתחה במרד על מוסקבה, וחזרה בה לאחר כמה שעות. יועצו של הנשיא האוקראיני, מיכאלו פודליאק, התייחס לאירוע ואמר: "יבגני פריגוז'ין השפיל את פוטין, וחשף שלקרמלין כבר אין מונופול על הפעלת אלימות".

"השף של פוטין": זהו ראש קבוצת ואגנר שמאיים על רוסיה
"תחילת הסוף של עידן פוטין": מהן השלכות ניסיון המרד של ואגנר?

היועץ פנה בדבריו גם לפריגוז'ין וביקר את נסיגתו המהירה מהמרד שהוכרז. "הייתם קרובים להשתלטות על מוקדי הכוח במוסקבה ולהפלת פוטין... ואז נסגתם", כתב בחשבון הטוויטר שלו והתייחס לגורם שתיווך את עצירת המרד, שליט בלארוס אלכסנדר לוקשנקו ואמר כי הסתמכו על "מתווך עם מוניטין מפוקפק".

אתמול, כאמור, פלש ראש קבוצת שכירי החרב "וגנר" יבגני פריגוז'ין לרוסיה, כבש ערים והגיע במהירות לפאתי הבירה מוסקבה, שם נערכו למצור והכריזו על "משטר נגד טרור".

עם זאת, המרד נמנע ברגע האחרון, שכן בזמן שכוחותיו של ואגנר הגיעו לפאתי מוסקבה הודיע נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו, בן בריתו של פוטין, כי הגיע להסכמות עם פריגוז'ין על רגיעה וכי פריגוז'ין הסכים להפסיק את תנועתם של לוחמי וגנר ברחבי רוסיה.

פריגוז'ין אישר את הדברים בעצמו ומסר כי נתן את הפקודה להסיג את כוחותיו "כדי למנוע שפיכות דמים". בהמשך, עדכן הקרמלין כי במסגרת ההסכמות פריגוז'ין יעבור לבלארוס, וכל האישומים נגדו ונגד חייליו יבוטלו.