קוריאה הצפונית ציינה 73 שנה לפתיחת מלחמת קוריאה בעצרות המוניות שכללו איומים ישירים נגד "האימפריאליזם האמריקאי", לצד שלטים עם תמונות של הטיל הבין־יבשתי החדש שמכסה את כל שטח ארה"ב.

התקשורת הממלכתית פרסמה אתמול צילומים של אירוע שהתקיים ביום ראשון באצטדיון בפיונגיאנג לרגל "יום המאבק נגד האימפריאליזם האמריקאי" בהשתתפות 120 אלף פועלים וסטודנטים, יחד עם בכירים במשטר ובהם מזכירי מפלגת הפועלים השלטת.

לפי הדיווח, הנוכחים קראו סיסמאות נגד ארה"ב והניפו שלטים שעליהם נכתב "כל ארה"ב נמצאת בטווח הירי שלנו" ו"ארה"ב האימפריאליסטית היא הורסת השלום". התמונות הראו גם פוסטרים עם טילים, בהם הטיל הבין־יבשתי החדש הוואסונג־17 עם כיתוב "לטחון לאבק את היבשת האמריקאית".

סוכנות הידיעות הרשמית ציטטה את הדוברים שהכריזו כי לקוריאה הצפונית יש את "כלי הנשק העוצמתי והאבסולוטי ביותר כדי להעניש את האימפריאליסטים האמריקאים". אתמול הצטרף גם משרד החוץ הצפון קוריאני לאיומים, כאשר הזהיר כי המתיחות הצבאית הנוכחית באזור דומה לערב פרוץ מלחמת קוריאה כשהוא מטיל את האחריות על ארה"ב וקוריאה הדרומית בשל "איומים רטוריים".

"מהלכים מחרחרי מלחמה כאלה של ארה"ב דחפו למתיחות הצבאית בחצי האי הקוריאני ובצפון מזרח אסיה, אזורים שכבר הידרדרו למצב בלתי יציב באופן קיצוני שמתקרב לסף מלחמה גרעינית", נאמר בדוח שפורסם בסוכנות הידיעות הרשמית.