דובר ממשלת עיראק, באסם על-עוואדי, אמר היום (שישי) כי ממשלת עיראק פתחה בחקירה רשמית סביב חטיפתה של האזרחית הישראלית אליזבת צורקוב. עוד אמר כי "לא תהיה הצהרה רשמית בנושא עד שהממשלה לא תשלים את חקירתה". מדובר בהתייחסות ראשונה של גורם רשמי במדינה לאירוע החטיפה.

מוקדם יותר, ערוץ "א-ראבעה" העיראקי פרסם סרטון קצר שלטענתו הוא התיעוד האחרון של אליזבת צורקוב, לפני שנחטפה במדינה בחודש מרץ האחרון. בתיעוד מצלמות האבטחה נראית צורקוב נכנסת ללובי בניין, מלווה באדם נוסף.

אתמול חשף עיתון "הניו יורק טיימס" פרטים חדשים אודות חטיפתה של הצעירה בעלת האזרחות הישראלית ורוסית אליזבת צורקוב בעיראק. על פי הדיווח, צורקוב נחטפה בסוף מרץ לאחר שיצאה מבית קפה בשכונת קראדה בבגדאד. נכון לעת עתה, לא ידוע מי חטף אותה אולם היא מוחזקת בידי המליציה השיעית "כתאאב" של חיזבאללה.

צורקוב הגיעה בחודש ינואר לעיראק עם דרכון רוסי כדי לבצע מחקר אקדמי. משפחתה אישרה כי נחטפה תוך כדי מחקר עבור הדוקטורט שלה. ב"ניו יורק טיימס" נכתב כי החטיפה העלתה חשש שצורקוב תועבר לאיראן, אך אין סימן שהדבר קרה. הפרשה, כך נכתב, מדגישה את הבעיה של שלטונות עיראק: לחלק מהארגונים שהפכו לכוחות הביטחון העיראקיים, יש קשר הדוק יותר לאיראן, וגורמי ביטחון אומרים כי "גדודי חיזבאללה" הוא הבולט שבהם.