תעלומה אופפת את היעלמותו של שר החוץ הסיני צ'ין גאנג, שלא נראה בפומבי בשבועות האחרונים. המשטר בבייג'ינג טוען כי מדובר בבעיות רפואיות, בעוד שגולשים וכלי תקשורת בלתי רשמיים מעלים שמועות על רומן עם מגישת טלוויזיה ידועה.

צ'ין (57), לשעבר השגריר בלונדון ובוושינגטון, נחשב לאחד הדיפלומטים המובילים של סין, שידועים בכינוי "לוחמי הזאב" ומקדמים את מדיניות החוץ של הנשיא שי ג'ינפינג. הוא מונה לתפקיד שר החוץ בדצמבר האחרון.

אולם הוא לא נראה בפומבי מאז 25 ביוני, אחרי שאירח את מזכיר המדינה אנתוני בלינקן לשיחות בבייג'ינג וקיים פגישות עם בכירים מסרי לנקה, וייטנאם ורוסיה.

בסוף השבוע הוא נעדר ממפגש שרי החוץ של התאחדות מדינות דרום־מזרח אסיה באינדונזיה בתואנה של "בעיות בריאות", ואת מקומו החליף קודמו וונג יי, כיום הדיפלומט הבכיר של המשטר. במשרד החוץ בבייג'ינג ציינו כי "אין מידע לספק" לגבי השר צ'ין.

בינתיים גולשים ברשתות החברתיות ובכלי תקשורת בטייוואן ובהונג קונג קשרו בין היעלמותו של צ'ין לבין מגישת הטלוויזיה פו שיאוטיין (40), שגם נעלמה עם בנה התינוק. לפי השמועות, פו היא המאהבת של צ'ין והתינוק שנולד בנובמבר הוא של שניהם. בפוסט האחרון שהעלתה פו היו שלוש תמונות - של מטוס יוקרתי, צילום מסך מראיון שקיימה עם צ'ין במרץ 2022 ובו היא פלרטטה עם הדיפלומט, ותמונה שלה ושל התינוק.