טלטלה בהודו בעקבות סרטון שהופץ היום (חמישי) ברשתות החברתיות בו נראות נשים עירומות מקהילת הקוקי מוצעדות על ידי המון ברחוב במדינת מניפור. בסרטון נראית קבוצה של גברים גוררת, ממששת ונוגעת באיבריהן המוצנעים לקול בכי ותחנונים. ברקע נשמעים אנשים שאומרים שהשתיים עברו אונס קבוצתי. 

על פי המשטרה המקומית, הסרטון צולם בתחילת חודש מאי במהלך עימותים במדינה בהם נהרגו לפחות 130 בני אדם ועוד כ-60 אלף נעקרו מבתיהם. המהומות האלימות פרצו בעקבות ההחלטה להעניק לבני הקבוצה האתנית מייטיי מעמד שיבטיח להם משרות ממשלתיות ומקום במכללות על חשבון קבוצות אחרות. על פי הדיווחים, את האלימות הקשה מכול ספגו בני השבט הקוקי.

מחאה במניפור בעקבות המהומות:

ראש ממשלת הודו נרנדה מודי שבר שתיקה ארוכה ובישיבת הפרלמנט הבוקר הבטיח להעניש את האחראים. "נפעיל את מלוא כוחנו. על מה שקרה לבנות של מניפור אין מחילה לעולם", אמר. בית המשפט העליון של הודו מסר כי הוא מוטרד מהתמונות שהגיעו ממניפור, וביקש מהממשלה לעדכן אותו על הצעדים הננקטים נגד המעורבים ולוודא שמקרים כאלה לא יישנו. "בדמוקרטיה חוקתית דבר כזה בלתי מתקבל על הדעת", אמר נשיא בית המשפט.

ראש המחוז טען כי המשטרה ביצעה מספר מעצרים. "כרגע מתנהלת חקירה יסודית ואנו נדאג לנקוט צעדים נוקשים נגד כל העבריינים, לרבות לשקול אפשרות של עונש מוות. יידעו, אין מקום למעשים מתועבים כאלה בחברה שלנו", אמר. השרה לפיתוח נשים וילדים, סמריטי איראני, כינתה את התקרית "ניתנת לגינוי ובלתי אנושית בעליל". היא אמרה כי החקירות מתנהלות וכי "לא יחסך מאמץ כדי להביא את העבריינים לדין".

עם זאת, נשיא מפלגת הקונגרס באופוזיציה בהודו, מאליקרג'ון ח'ארג', האשים את מפלגת השלטון  ב"הפיכת דמוקרטיה ושלטון החוק לאוכלוקרטיה". חארג' אמר שמודי צריך לדבר על מניפור בפרלמנט, דרישה שהועלתה על ידי מפלגות אופוזיציה ופעילי זכויות אחרים. "הודו לעולם לא תסלח על שתיקתך", כתב בטוויטר.

בשבוע שעבר אימץ הפרלמנט האירופי החלטה הקוראת לרשויות ההודיות לפעול להפסקת האלימות במניפור ולהגן על מיעוטים דתיים, במיוחד נוצרים. משרד החוץ של הודו גינה את ההחלטה ותיאר אותה כ"התערבות" בענייניה הפנימיים.