כלי התקשורת ברוסיה דיווחו הלילה (בין שני לשלישי) על מתקפה נוספת של כלי טיס בלתי מאוישים על הבירה מוסקבה, בפעם השנייה השבוע. משרד ההגנה הרוסי ציין כי סוללות ההגנה האווירית הצליחו ליירט שני כלי טיס, אך הודה כי כטב"ם נוסף הצליח לפגוע בבניין משרדים ברובע העסקים היוקרתי של מוסקבה. ראש העיר סרגיי סוביאנין עדכן כי מדובר באותו המגדל שנפגע במתקפה הקודמת, ביום ראשון האחרון. 

על פי הדיווחים, הכטב"ם פגע באחת הקומות של הבניין, כשעל פי התיעודים ניתן להבחין בנזק שנגרם לגורד השחקים הממוקם ב-IQ-Quarter, הקומפלקס המרוחק כ-5.5 ק"מ בלבד מהקרמלין. כמו במתקפה הקודמת, ברוסיה ציינו כי גם הפעם נסגר באופן זמני שדה התעופה הבין-לאומי ונוקובו בבירה. על פי ההודעה הרשמית "שדה התעופה נסגר זמנית לנוסעים נכנסים ויוצאים והמטוסים הופנו לשדות תעופה אחרים". המתקפה האוקראינית על מוסקבה הגיעה לאחר שרוסיה ערכה מתקפת כטב"מים משלה על העיר חרקוב, העיר השנייה בגודלה באוקראינה. מפקד המשטרה בחרקוב עדכן כי במהלך הלילה רוסיה ביצעה שתי תקיפות, במהלכן נפצע אדם אחד.

בניין משרדים במוסקבה נפגע מכטב''ם (צילום:  REUTERS/Evgenia Novozhenina)
בניין משרדים במוסקבה נפגע מכטב''ם (צילום: REUTERS/Evgenia Novozhenina)

הרס רב לאחר שכטב''ם פגע בבניין משרדים במוסקבה (צילום:  REUTERS/Evgenia Novozhenina)
הרס רב לאחר שכטב''ם פגע בבניין משרדים במוסקבה (צילום: REUTERS/Evgenia Novozhenina)

בניין משרדים במוסקבה נפגע מכטב''ם (צילום: REUTERS/Evgenia Novozhenina)
בניין משרדים במוסקבה נפגע מכטב''ם (צילום: REUTERS/Evgenia Novozhenina)

בתוך כך, נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, שלח הלילה מסר לנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, ואמר כי "הוא לא ישרוד עשור נוסף". בריאיון שערך עם רשת תקשורת ברזילאית אמר: "זה לא אפשרי שפוטין יחיה עוד שנים רבות, הוא לא נלחם בסוריה בקצב שהוא נלחם בנו, המלחמה בסוריה שונה, הוא לא אותה דמות יותר". עוד הוסיף כי "הפעולות של החיילים הרוסים בשדה הקרב מוכיחות שכיום מוסקבה לא מסוגלת לכבוש את אוקראינה ולהשמיד אותנו".

אמש, שר ההגנה של רוסיה, סרגי שויגו אמר כי כי מוסקבה הגבירה את התקיפות באוקראינה בתגובה למתקפות המל"טים שביצעה קייב לאחרונה. בשיחה שערך עם בכירים בצבא הרוסי, טען כי "הגברנו גם את עוצמת התקיפות על מתקנים צבאיים אוקראינים", וכי "ננקטו צעדים נוספים כדי להגן על מטרות בשטחינו". שר ההגנה הרוסי גם סבור, כי הניסיונות של קייב לפגוע בעומק רוסיה, בוצעו כיד להסיט את מה שלדבריו, הוא "חוסר ההצלחה" של מתקפת הנגד האוקראינית.

שויגו הדגיש בדבריו, כי "ברור שהנשק שמדינת המערב סיפקו לאוקראינה לא מסייע לה להגיע להצלחות בשדה הקרב, אלא רק מאריך את הסכסוך הצבאי". עוד ציין: "על רקע מתקפת הנגד הלא מוצלחת, משטר קייב - בתמיכת המערב, התמקד בביצוע התקפות טרור על תשתיות אזרחיות בערים ובעיירות של הפדרציה הרוסית". על פי הדיווחים, מאז שהחלה המתקפה האוקראינית, הצבא הצליח לשחרר 204.7 קמ"ר של שטח שנכבש על ידי רוסיה, מתוכו 12.6 קמ"ר רק בשבוע האחרון.