חלק ממתקפת הנגד האוקראינית? גורם רשמי באוקראינה דיווח הלילה (בין חמישי לשישי) כי שני קצינים רוסים נהרגו ו-15 אנשי שירות נוספים אושפזו בבית חולים לאחר "מתקפת הרעלה המונית" שהתרחשה במהלך אירוע חגיגי בעיר מריופול.

"הרוסים התכוננו לבואנו": נמצא המוקש שעיכב את מתקפת הנגד האוקראינית?
מוסקבה על הכוונת: חשש בקרמלין מפני התגברות התקיפות של אוקראינה


פטרו אנדריושצ'נקו, יועצו של ראש עיריית מריופול באוקראינה, דיווח על האירוע באפליקציית הטלגרם וכתב כי "ההרעלה בוצעה על ידי פרטיזנים אוקראינים בזמן שכוחות הקרמלין חגגו את יום הצי ביום ראשון שעבר". לדבריו, "במהלך החגיגה, באחד המתקנים הצבאיים הורעלו הקצינים". בקרמלין מאמינים כי ההרעלה בוצעה על ידי כדורי ציאניק וחומרי הדברה שהונחו ליד צלחות המזון. כתוצאה מכך, טען, 17 אני שירות רוסים אושפזו בבית החולים במצב קשה, ושני קצינים נוספים מתו מאוחר יותר. עוד חשף כי ההרעלה התבצעה על ידי קבוצה הנקראת "Y", המהווה חלק מההתנגדות הפרו-אוקראינית של מריופול.

אמש, העריך המכון לחקר המלחמה (ISW) כי גובר החשש בקרב בכירים בקרמלין מפני התגברות התקיפות האוקראיניות בשטחה של רוסיה. זאת, לאחר השבוע התרחשו שתי מתקפות כטב"מים על הבירה מוסקבה, ואף גרמו לנזק בבנייני המשרדים ברובע העסקים של העיר. בתוך כך, משרד ההגנה הרוסי החל להקצות שוב כלי נשק לכוחות הצבא באזור העיר בלגורוד, בסמוך לגבול עם אוקראינה, ובאזור העיר קורסק.

מומחים במכון סבורים כי התגברות החשש בקרב הבכירים בקרמלין נובע מחרדה מתמדת סביב יכולות הביטחון הפנימי של רוסיה. זאת, בעיקר לאחר המרד הצבאי שאירע בחודש יוני על ידי שכירי החרב של "כוח וגנר". עוד נמסר כי "הקצאת כלי נשק, כלי טיס בלתי מאוישים וכלי רכב צבאים לאזורים אלו, נובע מהדאגה שאוקראינה תגביר את המתקפות באזור".

מומחים במכון סבורים כי התגברות החשש בקרב הבכירים בקרמלין נובע מחרדה מתמדת סביב יכולות הביטחון הפנימי של רוסיה. זאת, בעיקר לאחר המרד הצבאי שאירע בחודש יוני על ידי שכירי החרב של "כוח וגנר". עוד נמסר כי "הקצאת כלי נשק, כלי טיס בלתי מאוישים וכלי רכב צבאים לאזורים אלו, נובע מהדאגה שאוקראינה תגביר את המתקפות באזור"