64% מהסטודנטים באוניברסיטה היהודית באוסטרליה דיווחו כי חוו אנטישמיות במהלך תקופת הלימודים, כך על פי סקר חדש שהתפרסם לאחרונה, מטעם הפדרציה הציונית של אוסטרליה, בשיתוף איגוד הסטודנטים היהודים האוסטרלי וההסתדרות הציונית העולמית. על פי הסקר, מעל למחצית מהם אף מסתירים באופן קבוע את זהותם היהודית. 

סיבה לדאגה? דוח חדש מגלה: כך מתפשטת אנטישמיות בפוליטיקה באירופה
אנטישמיות שהפכה לשגרה: ארגונים ומוסדות שונים מצביעים על עלייה בתופעה

"אין זה מתקבל על הדעת שחלק כה גדול מתלמידי האוניברסיטה היהודים באוסטרליה חשו צורך להסתיר את זהותם", ציין בדאגה נשיא הפדרציה הציונית של אוסטרליה ג'רמי לייבלר. הוא קרא לממשלה המקומית לפעול באופן מיידי בנושא.  כמו כן, הציע להקים קבוצת עבודה שתעריך באופן ביקורתי את מה שמתרחש במוסדות אלו.  

אליסה פוסטר, נשיאת איגוד הסטודנטים היהודיים באוסטרליה, הוסיפה: "הנתונים מאששים את מה שאני עדה אליו ביום-יום. האוניברסיטאות שלנו הכשילו סטודנטים יהודים בעליל, מה שגרם לרבים להרגיש צורך להסתיר את זהותם". עוד הביעה תקווה כי  "הנתונים המדהימים הללו יגרמו למקבלי החלטות להתבונן ולפעול, ויבטיחו שהסטודנטים היהודים יקבלו את ההכרה, הקול והייצוג הראויים להם".

עוד עולה מהסקר, כי הסטודנטים היהודים נמנעים מלדווח על תקריות אנטישמיות, עקב הספקנות בנוגע להיענות שתהיה לכך. חלי ברץ-ריקס מההסתדרות הציונית העולמית הזהירה כי  "מספרים אלו משמשים כאינדיקטור אזהרה. האנטישמיות המתגברת באוסטרליה היא מבשר, הדורש פעולה מיידית למניעת השלכות חמורות יותר".