מחאה נדירה בסוריה: המוני דרוזים יצאו אמש להפגין נגד משטר אסד במחאה על המשבר הכלכלי והמדיניות הכלכלית של משטר אסד שהובילו להגברת יוקר המחיה ועליית מחירים של מוצרי היסוד. המחאות אירעו בכמה מוקדים במחוז א-סווידא, אשר ממוקם בדרום-מערב המדינה, ושם מתגוררת רוב האוכלוסייה הדרוזית במדינה. המפגינים קראו בין היתר להפיל את משטר אסד והתרחשו על רקע המשבר הכלכלי העמוק במדינה, כאשר הלירה הסורית צנחה לשפל של 15,500 מול הדולר. 

המחאות של העדה הדרוזית פרצו לאחר שבשבוע שעבר הפגינו אזרחים סורים רבים נגד העלאת מחירי הדלק. מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, ארגון אופוזיציה שמקום מושבו בלונדון, ציין כי המחאות האחרונות התפשטו ל-11 ערים וכפרים במחוז, כשבמקביל, פרצה שביתה במוסדות ציבוריים. העיתון "אל-ווטן", המזוהה עם משטר אסד, דיווח כי מפגינים שיבשו גם את עבודת הבנקים, המוסדות הממשלתיים והמאפיות.

למרות המחאה שעסקה בעיקר בפן הכלכלי, למפגינים רבים היו גם דרישות פוליטיות. אחד המפגינים הדרוזים אמר לכלי התקשורת המקומיים: "הסיבה העיקרית שהובילה אותי לצאת להפגין היא הדרישה לשחרר את כל העצורים בבתי הכלא של המשטר, זאת בנוסף למחאה נגד יוקר המחיה, המחסור בתרופות לילדים וקשישים והיעדר חשמל מים". לדבריו, "אנחנו הילדים של המדינה הזאת, אנחנו לא רוצים לעזוב אותה או להיות אזרחים סוג ב' בזמן שחיילים רוסים ומיליציות איראניות נהנות מהעושר של ארצנו".

בעוד שקבוצות מורדים למשטר אסד שומרות על השליטה בצפון-מערב המדינה, דרעא השוכנת לצד א-סווידא, הייתה בעבר תחת שליטת המורדים, אך נכבשה מחדש על ידי כוחותיו של אסד ב-2018, וגם היא חוותה הפגנות בימים האחרונים. בסוף השבוע האחרון עשרות התאספו מול המסגד המרכזי בעיר דרעא, כשהם קוראים להפיל את משטר אסד. אחד המפגינים אמר: "השתתפנו בהפגנה כדי לדרוש לשחרר את כל העצורים הכלואים בבתי הכלא של המשטר כבר למעלה מעשור, לצד המחאה על המצב הכלכלי". העיר נחשבת לערש המהפכה, ולעיר הראשונה שבה פרצו הפגנות נגד המשטר. לאחר שנים של קרבות במחוז, הושג הסכם פשרה בפיקוח רוסיה, שבו הסכימו כוחות המורדים למסור את נשקם.