חיל המתנדבים הרוסי (RVC), יחידה צבאית שנלחמת לצד אוקראינה במלחמה, קראה אמש לשכירי החרב של "קבוצת וגנר" להצטרף לשורות החיל על מנת לנקום את מותם של יבגני פריגוז'ין ודמיטרי אוטקין. זאת לאחר הדיווחים כי המטוס שעליו היו השניים התרסק במחוז טבר, צפונית לבירה מוסקבה.

בסרטון וידאו שהופץ באפליקציית המסרים 'טלגרם', נראה מפקד ה-RVC, דניס קפוסטין, כשהוא קורא לשכירי החרב להצטרף אליו. "אתם עומדים בפני בחירה רצינית עכשיו, אתם יכולים לעמוד בתור בדוכן הגיוסים של משרד ההגנה ולשמש ככלבי שמירה של המפקדים שלכם, או אתם יכולים לנקום, וכדי לעשות זאת, אתם צריכים לעבור להילחם בצד של אוקראינה", אמר. 

חיל המתנדבים הרוסי (צילום: REUTERS/Viacheslav Ratynskyi)
חיל המתנדבים הרוסי (צילום: REUTERS/Viacheslav Ratynskyi)

כוח וגנר (צילום: רויטרס)
כוח וגנר (צילום: רויטרס)

מפקד ה-RVC התייחס למרד הצבאי שערכו שכירי החרב של "קבוצת וגנר" בחודש יוני האחרון, שהסתיים בתיווכו של נשיא בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו. קפוסטין אמר: "בואו נסיים את מטחנת הבשר העקובה מדם שמכונה 'המבצע הצבאי המיוחד', נצעד ביחס למוסקבה ולא נעצור 200 ק"מ לפני כביש הטבעת המקיף את מוסקבה, אלא נלך עד הסוף".

אמש, שני גורמים רשמיים ששוחחו עם סוכנות הידיעות "רויטרס" מסרו כי גוברת ההערכה שרוסיה אכן יירטה את מטוסו של פריגוז'ין באמצעות טיל קרקע-אוויר.נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, התייחס לראשונה למותו של מייסד "קבוצת וגנר" ושלח את תנחומיו למשפחתו. "הכרתי את פריגוז'ין מאז שנות ה-90, הוא היה איש עסקים מוכשר", באשר לנסיבות התרסקות המטוס הוסיף: "נצטרך לחכות לתחקיר המלא, חקירת מומחים לוקחת זמן".