אנליסטים מסרו לרשת CNN האמריקאית כי הם מעריכים שקבוצת שכירי החרב "כוח ואגנר" לא תוכל להמשיך ולפעול ללא מנהיגם, יבגני פריגוז'ין, שנהרג השבוע ככל הנראה בהתרסקות מטוס פרטי שהיה בדרכו לסנט פטרסבורג, וזאת בשל "הנאמנות ללא פשרות שחשו עבורו חברי המיליציה, וגם בשל העובדה כי הוא הוביל את הקבוצה באופן פרסונלי מאוד".

פוטין הורה לחסל את פירגוז'ין? הקרמלין מכחיש בתוקף: "שקר מוחלט"
עשרות אלפי חיילים באוקראינה ובאפריקה: מיהו כוח ואגנר?

עוד ציינו כי שרשרת פיקוד אחידה כפי שמקובל בצבא רגיל לא התקיימה בכוח ואגנר, מה שהופך את מותו של פריגוז'ין לבעיה קיומית פוטנציאלית עבור הקבוצה. "הכל היה תחתיו וברגע שהוא נעלם, הדברים הופכים להיות כאוטיים". בנוסף, הוואקום המנהיגותי גדל גם מפני ששני סגניו הבכירים ביותר של פריגוז'ין, דמיטרי אוטקין וולרי צ'קלוב, שהו גם הם על סיפונו של המטוס שהתרסק.

לדבריהם, ייתכן שכעת הקרמלין ינסה לגייס את חברי הקבוצה לשורות הצבא הרוסי, או להחליף את פריגוז'ין בבעל בריתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, אך בה בעת לא סביר כי לוחמי ואגנר ירצו זאת. מבחינה עובדתית, המפלה הנוכחית של ואגנר תורגש הרבה מעבר לגבולותיה של רוסיה, ובמיוחד במדינות אפריקה שם פעלה הקבוצה באופן אקטיבי והייתה מעורבת בסכסוכים אזרחיים ובדיכוי מרידות.

בתוך כך, נשיא בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו, אמר כי הוא "לא יכול לדמיין" שפוטין הורה להרוג את פריגוז'ין, שלפי הדיווחים בתקשורת נהרג כאמור בהתרסקות מטוס לפני יומיים יחד עם בכירים נוספים. עם זאת, הודה כי איננו יודע מי אחראי לנפילתו של המטוס, שהייתה לדבריו "חובבנית וברוטאלית".

עוד אמר לוקשנקו כי הוא "מכיר את פוטין, ומדובר באדם מתחשב ורגוע מאוד. הזהרתי את פריגוז'ין במהלך המרד מאיומים על חייו. כוח ואגנר יישאר בבלארוס כל עוד אנחנו זקוקים להם".