אזרח רוסי ואישתו נעצרו על ידי מנגנון הביטחון הכללי בלבנון נמל התעופה הבין-לאומי רפיק אל-חרירי שבביירות בחשד כי גויס למודיעין הישראלי ופעל לאיסוף נתונים במדינה, כך דווח היום (שבת) בעיתון הלבנוני אל-אח'באר. 

דיווח באיראן: "ישראל ומדינה ערבית באזור פעלו יחד לגיוס מרגלים בלבנון"

על פי הדיווח, העצור ביקר בלבנון בסוף חודש יוני וסייר בכמה שכונות ברובע הדאחייה של ביירות. שירותי הביטחון הלבנונים ביצעו מרדף אחריו והצליחו לשים יד, כך לטענתם, על קשריו ומקום מגוריו בבית מלון. הוא נעצר בעת שניסה לצאת מהמדינה. 

העיתון הלבנוני טוען כי האזרח הרוסי הודה כי גויס למודיעין הישראלי וקיבל הנחיות להגיע ללבנון ולשם כך, סופקו לו מפות של מקומות ומתקנים השייכים לחיזבאללה והוא התבקש לבדוק ולצלם אותם. בחקירה הודתה אשתו כי הכירה את עבודתו של בעלה וסייעה לו. עוד דווח כי ביקר בדאחייה יותר מפעם אחת ופעל לאיסוף מידע לצורכי הצלבה עם מידע קודם. 

מ"מ מנכ"ל המשרד לביטחון פנים הלבנוני טען כי "ביצענו את החקירות הנדרשות, והחולייה הזו היוותה איום על לבנון". שגרירות רוסיה בלבנון מסרה: "אנו מודעים למעצר האזרחים הרוסים. אנו עובדים על בירור הנסיבות. אנו פועלים מול גורמים בלבנון על מנת שיאפשרו לקונסול הרוסי לבקר את העצורים".