שר הגרעין האיראני, מוחמד אלסלאמי, הכחיש אתמול (ראשון) את דיווח ה-"וולסטריט ג'ורנל" כי מדינתו האטה את תהליך העשרת האורניום בתוכנית הגרעין שלה. לדבריו, "העשרת האורניום מתקיימת בהתאם ללוח הזמנים שנקבע בפרלמנט ב-2020".

ברקע הדיווחים על התקדמות במו"מ עם איראן: לשכת רה"מ במסר ביקורתי לארה"ב
"בסדר גודל של מלחמת יום כיפור": כך צפויה להראות המלחמה הרב זירתית

לפי הדיווח בוולסטריט ג'ורנל מוקדם יותר החודש, איראן האטה משמעותית את התקדמות תוכנית הגרעין שלה, במטרה להקל על המתיחות מול ארצות הברית, ואף לאותת לה על נכונות לחזרה לשולחן המשא ומתן על מנת לדון בהסכם חדש.

לפני מספר שבועות דיווח ה"פייננשל טיימס" כי ארצות הברית דרשה במהלך החודשים האחרונים מאיראן, להפסיק למכור מל"טים לרוסים, שמשמשים אותם בתקיפות באוקראינה. הדרישה עלתה במהלך מגעים עקיפים שניהלו המדינות בקטאר ובעומאן, במסגרת שיחות הגרעין. 

הדרישה האמריקאית מגיעה על רקע עסקת חילופי השבויים שביצעו ביניהן המדינות. במסגרת העסקה, ארבעה אזרחים אמריקאים שוחררו באיראן מהכלא למעצר בית. 

מספר גורמים טענו כי איראן ביקשה מהרוסים להפסיק את השימוש במל"טים במלחמה באוקראינה, אך בארצות הברית דרשו "צעדים קונקרטיים יותר".

כמו כן, גורם איראני מסר כי הציפייה מארצות הברית היא לשכנע את בנות הברית שלה באירופה להקל את לחץ הסנקציות, בטענה כי האיראנים נחנקים תחת הסנקציות, לאחר פרישתו של נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טרמפ מהסכם הגרעין הקודם.