ולדימיר פוטין חושש שמותו של יבגני פריגוז'ין עלול לעורר מרד נוסף כמו זה שביצע ראש קבוצת וגנר' כך דווח בכלי התקשורת ברוסיה. על פי הדיווח, שירותי הביון הרוסיים הם אלה שאמונים למנוע, כך לטענת גורמים בקרמלין, התקוממות נוספת בדומה למה שניסו לעשות כוח ואגנר.

"פוטין הציב את עצמו כבריון הכי חזק": בארה"ב מנתחים את מותו של פריגוז'ין
"לפעול נגד לוקשנקו והקרמלין": האיום של קבוצות האופוזיציה בבלארוס

"הקרמלין מאמין שאחרי חיסולו של יבגני פריגוז'ין ברוסיה, יש איום של מרד צבאי חדש", טען גורם המעורה בפרטים. עוד הוסיף כי המודיעין הרוסי "כבר פועל לשלוט ולסכל" מרד נוסף כמו זה שביצע ואגנר. האנליסט הגיאופוליטי ניקולה מיקוביץ' אמר לניוזוויק  כי "סביר להניח שזה יהיה הצבא הרוסי הרגיל , ולא קבוצת וגנר, שינסה לכפות מרד נוסף".

לדבריו, רוב המפקדים אינם מרוצים מהדרך שבה שר ההגנה סרגיי שויגו וראש המטה הכללי ולרי גראסימוב מנהלים את המלחמה, "אז אם רוסיה תמשיך לסבול תבוסות באוקראינה, מרד חדש יהיה בלתי נמנע. אני לא חושב שהם ינסו להפיל את פוטין , לפחות בינתיים. במקום זאת, הם יתמקדו בשויגו ובגראסימוב, בדיוק כמו פריגוז'ין".

בחודשיים שלאחר מרד וגנר, היו ספקולציות אם אחיזתו של פוטין בשלטון פחתה, אך הוא נקט באמצעים כדי למנוע חזרה של מרד אפשרי. מוקדם יותר החודש אמרו גורמי הגנה בריטים כי פוטין מחמש את כוח חייליו האישי, הרוס גווארדיה, בנשק כבד שכולל ארטילריה ומסוקי תקיפה.