סוכנות הידיעות הפלסטינית "צדא ניוז" דיווחה הבוקר (שבת) מפי גורמים בכירים בחמאס, כי ישנה מתיחות בין הארגון לבין קטאר, בשל הרצון של הקטארים להפסיק את הזרמת המזומנים וחלוקת הכספים לעובדי הממשל ברצועה. הגורמים ציינו כי לפני מספר ימים נערכה פגישה מתוחה עם השליח המיוחד של קטאר לרצועת עזה, מוחמד אל-עמדי, לאחר שנודע כי הקטארים גם מסרבים לממן את הגנרטור הרביעי ברצועה.

הגורמים הסבירו כי אל-עמדי שלח מסר ברור להנהגת חמאס ברצועה, שקטאר "לא תמיד תוכל להזרים כסף לרצועה" ושיש לחפש פתרון קבוע וטוב יותר. לטענתם, 7 מיליון הדולר ששולמו עבור משכורות העובדים נעצרו בפתאומיות לפני כשלושה חודשים, וכי היו הבטחות מצד דוחא למצוא פתרון לכך, אך כעת השיח בין הצדדים הגיע למבוי סתום. עוד נמסר מטעם הגורמים, כי ההחלטה לחדש את הפרות הסדר בגבול הרצועה התקבלה בדרגים הגבוהים ביותר בהנהגת חמאס, במטרה לאלץ את ישראל למצוא פתרונות, בהתחשב בכך שמדובר ב"חלק מהמצור שגורם למשבר ברצועה". 

מוחמד אל עמדי (צילום: AFP via Getty Images)
מוחמד אל עמדי (צילום: AFP via Getty Images)

חלוקת הכספים הקטארית לתושבי הרצועה (צילום: AFP via Getty Images)
חלוקת הכספים הקטארית לתושבי הרצועה (צילום: AFP via Getty Images)

בתוך כך, סאלח אל-עארורי, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, נפגש היום בביירות עם סגן מזכ"ל החזית העממית לשחרור פלסטין. השניים דנו ב"התפתחויות בנושא הפלסטיני לאור התוקפנות הישראלית המתמשכת נגד הפלסטינים, והמצב המחנה הפליטים עין אל-חילווה". על פי סוכנות הידיעות הפלסטינית "שיאהב", הצדדים דנו גם ב"איחוד המאמצים והסלמת ההתנגדות נגד ישראל, המתנחלים והפעולות לייהוד ירושלים". בהודעה רשמית נמסר ש"התנועות תומכות במאבק האסירים הגיבורים נגד שלטונות הכיבוש, ופועלים על פי אסטרטגיה לאומית אחת להתעמת עם הכיבוש הציוני וממשלת הפשיסטית".

אמש, לאחר הפרות סדר המוניות שאירעו בגבול הרצועה, תקף חיל האוויר עמדה צבאית של ארגון הטרור חמאס. במהלך הפרות הסדר הופעלו מטענים והושלכו רימוני רסס לעבר כוחות צה"ל. מדובר צה"ל נמסר כי אין נפגעים לכוחותינו. הכוחות נערכו מול הפרת הסדר ופעלו באמצעים לפיזור הפגנות.