העיתון הלבנוני אל-אח'באר, המזוהה עם חיזבאללה, דיווח הבוקר (שבת) כי נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, צפוי לבקר בשבועות הקרובים בסין. מקורות דיפלומטיים במזרח מסרו כי משלחת סורית רמת דרג צפויה לבקר בבייג'ינג, על מנת לדון ביחסים הבילטרליים בין שתי המדינות, ובתפקיד של סין לסייע לסוריה לצאת מהמשבר הכלכלי שהיא חווה. גורמים רשמיים בסוריה ציינו כי הביקור יהיה "חשוב מאוד" וכי אסד ייפגש עם הנשיא שי ג'ינפינג בטקס רשמי.

על פי העיתון הלבנוני, ביקורו של אסד "יהווה אבן דרך אסטרטגית ביחסי סוריה-סין, ויחזק את דריסת הרגל של סין באזור". המפגש בין המנהיגים, ידגיש את רצונה של סין להרחיב את נוכחותה במזרח התיכון, ויישלח מסר חד משמעי לוושינגטון. 

נשיא סין שי ג'ינפינג  (צילום: רויטרס)
נשיא סין שי ג'ינפינג (צילום: רויטרס)

הדיווח על הפגישה הצפויה, מתפרסם לאחר שנשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, הודיע בשבוע שעבר, במהלך ועידת ה-G20 בהודו, על פרויקט תשתיות ענק לחיבור המזרח התיכון, האיחוד האירופי והודו ברשת של מסילות רכבת, קווי ספנות, כבלי תקשורת מהירה וצינורות להעברת אנרגיה. בין היתר, ביידן הודיע כי ישראל וסעודיה יהיו חלק מהפרויקט הגדול. בתוך כך, העיתון הלבנוני ציין כי גורמים רשמיים בסוריה ובסין דנו בעבר על פרויקט דומה, שיעסוק בתחומי החשמל, התחבורה, התברואה והמים. סין גם הציעה בעבר סיוע המוניטרי לסוריה, לשיפוץ בתי החולים, בעלות 250 מיליון דולר.