נשיא איראן איברהים ראיסי הגיע אתמול לעצרת הכללית של האו"ם. הנשיא יצא דרך נמל התעופה הבינלאומי בטהרן שלשום למרות שממשל ביידן הטיל סנקציות על כניסתו לארצות הברית ולמרות שהמטוס עליו הוא טייס שייך לחברת תעופה שנמצאת תחת סנקציות מ-1995.

"הדלת עדיין פתוחה": המסר האמריקאי על הסכם הגרעין עם איראן

בנוסף לנאומו בעצרת, הנשיא האיראני צפוי לערוך סדרת פגישות עם ראשי מדינות שונים וגם עם איראנים תושבי ארצות הברית. בתקשורת האיראנית טוענים כי ישנם פגישות מסווגות נוספות. "אחד מעמודי התווך של המדיניות של איראן היא אינטראקציה עם מדינות העולם וארגונים אזוריים ובינלאומיים", נכתב בסוכנות הידיעות האיראנית "תסנים".

איראן מבקשת להעביר מסרים על תפקידה ב"פיתוח, שלום, צדק וביטחון עולמי". בניגוד לעבר, איראן רואה באו"ם פלטפורמה חשובה ורוצה להשתמש בארגון לטובת קידום מטרותיה. איראן רוצה להשתמש באו"ם כדי לקדם את מעמדה במדינות הדרום ולהתעמת עם "המעצמות הגדולות" שלטענתה לא אמורות להשפיע "בצורה מוגזמת" על האו"ם. 

בעבר אמר ראיסי כי "השקפתה של איראן על העולם היא השקפה של עולם נקי מעוני, נשק להשמדה המונית ואפליה, והשקפתנו תהיה למנוע אסונות טבע ומה שנוצר על ידי מעצמות גדולות". איראן רוצה לחזק את הקשרים עם מדינות אחרות, זאת חרף העובדה כי היא נמצאת תחת מתקפה דיפלומטית לאחרונה. 

הנסיעה של ראיסי מגיעה בצל המחאות לציון שנה למותה של מהסא אמיני וברקע המתיחות ההולכת וגוברת בין טהרן לבין ירושלים. איראן פעלה בחודשים האחרונים כדי למנוע הפגנות נגד מתנגדי משטר במדינה ומחוצה לה.