נשיא רוסיה ולדימיר פוטין צפוי להכריז בחודש הבא על התמודדותו לבחירות לנשיאות ב-2024, כך דווח הבוקר (שלישי) בעיתון הרוסי "קומרסאנט" מפי מקורות המקורבים לממשל.

מת והוחלף בכפיל? מרגל מודיעיני טען: הקרמלין מסתיר מידע בנוגע לפוטין
"מה קרה לפוטין"? סרטון חשוד של נשיא רוסיה הועלה לרשת | צפו בתיעוד

על פי הדיווח, פוטין טרם החליט כיצד להכריז על התמודדותו, אולם "המסגרת האידיאולוגית" של הקמפיין של פוטין תיהיה תחת הכותרת: "רוסיה היא ציוויליזציה נפרדת, משפחה של משפחות שערכים מסורתיים חשובים לה, היא מותקפת על ידי אויבים, אבל בזכות ביסוס החברה הם לא ישיגו כלום". גורם המקורב לפוטין טען כי על אף שטרם התקבלה החלטה סופית, פוטין כבר החל בקמפיין לא רשמי. 

מבחינה חוקית, מערכת הבחירות לנשיאות תחל מרגע מינוייהם על ידי מועצת הפדרציה של רוסיה. על פי חוק, החלטה זו חייבת להתקבל לא לפני 100 ימים ולא יאוחר מ-90 יום לפני יום ההצבעה, שיהיה ב-17 במרץ 2024. כלומר, הבחירות צפויות להיקבע מה-8 בדצמבר ועד ה-18 בדצמבר 2023.

הנשיא פוטין טרם הודיע ​​בפומבי על השתתפותו בבחירות. "בהתאם לחוק, הפרלמנט שלנו חייב לקבל החלטה בסוף השנה: כשההחלטה מתקבלת, מכריזים על בחירות, התאריך נקבע ואז נדבר", הסביר פוטין בעבר. 

הבחירה בחודש נובמבר נובעת מהעובדה שבאותו החודש תיפתח תערוכת הישגי הכלכלה הלאומית במוסקבה. "זה יהיה אירוע הליבה של הקמפיין כולו", הסביר מקור המעורה בפרטים לעיתון הרוסי. התערוכה תתקיים בין ה-4 בנובמבר 2023 ל-12 באפריל 2024, כלומר "תחפוף" את הקמפיין לנשיאות מבחינת התזמון.

על פי צו של ראש המדינה, הפורום מתקיים "על מנת להדגים את ההישגים החשובים ביותר של הפדרציה הרוסית במגזרים שונים של הכלכלה" ו"הניסיון החיובי של פיתוח הישויות המרכיבות את הפדרציה הרוסית. "למעשה, אלו ההישגים של ולדימיר פוטין", הסביר.  תשומת לב רבה בפורום תוקדש לדוכנים של האזורים, שנועדו להראות את כל הגיוון של רוסיה.