נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ינאם הערב (שלישי) בנושא מתקפת הטרור של חמאס נגד ישראל. כזכור, בעקבות מתקפת הפתע הרצחנית של חמאס, ארצות הברית התייצבה נחרצות לצד ישראל והודיעה כי מספר מהקורבנות שנרצחו על ידי מחבלים של החמאס הינם אזרחים אמריקאים.

בין חמאס לדאע"ש: התיעודים מהנזק בכפר עזה נחשפים | צפו
"זה רק עניין של זמן": תושבי הצפון משתפים בחשש מפני חזית נוספת

צפו בנאום ההיסטורי:

בנאומו, קרא ביידן: "ישנם רגעים בחיים בהם הרוע המוחלט שולט בעולם. העם בישראל עברו רגעים כאלו השבוע. ידיהם האכזריות של חמאס וג'יהאד, שמטרתם היחידה היא להרוג יהודים מתוך רוע צרוף - 1200 אזרחים נטבחו בישראל. ביניהם, 14 אמריקאים נרצחו. הם הרגו תינוקות, שחטו גופות, משפחות שלמות. צעירים שהשתתפו בחגיגות נהרגו ונרצחו, נשים נאנסו, אלפי פצועים אשר עדיין חיים אבל כדורי המרצחים יישארו בגופם כל החיים. משפחות יושבות וחוששות לגורל יקיריהן, בני ערובה עומדים כעת בפני הוצאה להורג. הם הפרו כל קוד של מוסר אנושי".

הוא המשיך: "הברוטליות של חמאס צמאי הדם מביא אותנו לחשוב על המצב הגרוע ביותר - זה טרור. לעם היהודי זה לא דבר חדש. ההתקפה הביאה זיכרונות כואבים שנשארו מהאנטישמיות מרצח העם, מהשואה של העם היהודי, כרגע עלינו להיות ברורים ונחרצים: אנו עומדים לצד ישראל", הכריז.

"נבטיח שיצליחו לדאוג לאזרחים ולהיענות להתקפה הזו. אין הצדקה לטרור. חמאס לא עומד להגן על כבוד העם הפלסטיני, הם רוצים לחסל את היהודים. לישראל יש צידוק להתקיף ולהיענות למתקפות האלה. שוחחתי בפעם השלישית עם נתניהו ואמרתי לו - 'אנו עומדים לתת תשובה מהירה וחזקה. הדמוקרטיות שלנו הן חזקות ובטוחות, אנחנו מנהלים מלחמה לפי החוקים'. הטרור פוגע בכוונה באזרחים חפים פשע בעוד שאנחנו נאמנים לחוקי המלחמה". 

ביידן ונתניהו (צילום: רויטרס)
ביידן ונתניהו (צילום: רויטרס)

"זוועות מלחמה מחרידות. נמשיך להיות מאוחדים ונתמוך בעם ישראל להתנגד לשנאה ולאלימות הטרור", קרא. "הצוות שלי בקשר הדוק עם ישראל והעולם מאז המשבר. אנחנו מדברים על סיוע צבאי, כיפות ברזל, נבטיח שלישראל יהיה מספיק כלי נשק כדי להיענות לתקיפות. זה לא על פוליטיקה או מפלגות - מדובר על ביטחון העולם. אני יודע שאזרחים אמריקאים מוחזקים ע"י חמאס, הנחיתי את הצוות לעשות כל שביכולתם לגבי בני הערובה".

עוד הבהיר ביידן כי "ארהב עומדת על מנת להרתיע ולסייע בהרתעה עם מטוסים שנמצאים באזור, עומדים מוכנים להתערב ברגע שצריך. לכל מדינה, כל ארגון שחושב לנצל את המצב: אל תעשו זאת". הוא המשיך והוסיף: "ליבנו שבורים אבל החלטתנו איתנה. דיברתי עם מדינות המערב על שותפות יחד עם התשובה האמריקאית. הדבר הזה הוא מעבר לתקשורת, אנחנו נוקטים בצעדים. היום המנהל האזרחי מגן על מוסדות יהודים, עובדים כדי לזהות ולבחון כל איום שיכול לקרות להם".

הוא סיכם: "זה רגע להתאחד, להתאבל עם אלה שמתאבלים. אני ברור ונחרץ - אין מקום לשנאה באמריקה. אנחנו נוגדים כל פעולה של טרור ומגנים את אלו שנוקטים בו. ארה"ב תומכת בישראל. נבטיח שהמדינה היהודית והדמוקרטית יכולה להגן על עצמה. זוועות מגעילות קרו בישראל, שלא יהיה לכם ספק".

כזכור, ההודעה המשותפת שפרסמו נשיאי ארה"ב וצרפת, קנצלר בריטניה ור"מ בריטניה הכוללת התחייבות לפעול כדי להבטיח שלישראל יהיו "את כל היכולות להגן על עצמה", ממחישה כי במערב יש לישראל לגיטימציה להגיב על המעשים הנתעבים שבוצעו נגד אזרחיה. נראה כי מדינות אירופה, שנוהגות לעיתים קרובות לבקר את מדיניותה של ישראל מול הפלסטינים, מבינים כי התנהגות החמאס אינה מותירה לישראל ברירה אלא להגיב בחריפות יתרה.