לראות ולא להאמין: ראסל ריקפורד, פרופ' מאוניברסיטת "קורנל" באית'קה שבניו יורק, כינה את המתקפה הרצחנית והאכזרית של חמאס על ישראל "מרגשת" ו"מעוררת אנרגיה".

האמריקאים באים לישראל כי הם יודעים שעל נתניהו לא ניתן לסמוך | בן כספית
ארז טל טען שאברי גלעד מפיץ פייק ניוז - וכך הגיב אוהד חמו | צפו

ריקפורד, פרופ' חבר להיסטוריה באוניברסיטה היוקרתית, אמר את הדברים הקשים במהלך מחאה פרו-פלסטינית שנכון לעכשיו לא ברור היכן התקיימה, וזכה למחיאות כפיים ולתשואות הקהל שקרא: "מהנהר ועד הים, פלסטין תהיה חופשית".

במהלך נאומו טען הפרופ' כי המתקפה המזוויעה בה נרצחו למעלה מ-1,300 בני אדם, למעלה מ-3,300 נפצעו ולפחות 199 נחטפו, "שינתה את מאזן הפוליטיקה והאשליה הבלתי מנוצחת" של ישראל, שהטילה מצור על רצועת עזה מאז השתלטות ארגון הטרור חמאס ב-2007.

"זה היה מרגש, זה היה ממריץ, הייתי נרגש!", אמר ריקפורד, והוסיף כי "אם הפלסטינים לא היו מתרגשים מהאתגר הזה על מונופול האלימות הם לא היו בני אדם!".

ריקפורד, ש"מתמחה בתרבות פוליטית אפרו-אמריקאית" וב"תנועות חברתיות טרנס-לאומיות", למד עיתונאות באוניברסיטת "הרווארד" ולאחר מכן השלים את התואר השני והדוקטורט שלו באוניברסיטת קולומביה.

זמן קצר לאחר שהסרטון עלה לטוויטר התייחסה נשיאת "קורנל" מרתה פולק לנאומו של הפרופ', ומסרה: "ההתקפות האכזריות גרמו לאובדן חיים של חפים מפשע, גרמו לכאב בלתי נתפס ואתגרו את עצם הבנתנו את האנושות. הכוונה והרג מכוון של אזרחים חפים מפשע היא עצם ההגדרה של טרור".