"חרבות ברזל": ישראל זכתה לגיבוי מהנשיא האמריקאי ג'ו ביידן להמשיך בשלב הבא במלחמה - הכניסה הקרקעית לעזה, כך דווח הלילה (בין רביעי לחמישי) ב"טיימס" לפי גורמים המעורים בפרטים. על פי הדיווח, במהלך הפגישה שערך ביידן עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר כי הוא תומך בצורה מלאה בתכניות של ישראל להיכנס קרקעית לרצועה על מנת למוטט את שלטון חמאס.

בצל המשך הלחימה בעזה, נשיא ארה"ב נחת היום לביקור קצר בישראל, כשבנחיתתו, קיבלו אותו ראש הממשלה ונשיא המדינה יצחק הרצוג. זמן קצר לאחר מכן, קיימו נתניהו והנשאי ביידן הצהרה לכלי התקשורת. תחילה, הזכיר נתניהו את התמיכה שהביע ביידן בישראל, מאז הטבח בדרום הארץ: "אני רוצה להודות לך על ההגעה לפה בימים אלה, ועל התמיכה שלך שמראה את הרצון העז של העם האמריקאי. ראיתי את התמיכה שלך בכל יום, מאז תחילת המלחמה. רמת שיתוף פעולה שאין לה תקדים בהיסטוריה של הברית בין שתי האומות". 

כוחות צה''ל בגבולות עזה (צילום: חיים גולדברג פלאש 90)
כוחות צה''ל בגבולות עזה (צילום: חיים גולדברג פלאש 90)

"תיארת את חמאס כרוע המוחלט, מדיוק", ציין והוסיף: "חמאס רצח ילדים מול הוריו, הוא שרף אנשים בחיים, ערף ראשים לחיילים. תדמיין ארוני הנשיא את הפחד של אותם ילדים כשהמפלצות גילו את מקום מחבואם. חמאס גרוע מדאעש . הקנצלר אמר שהחמאס הם הנאצים החדשים". 

כמו כן, התייחס נתניהו לאחדות בשעה זו של המלחמה: "אני יכול להבטיח לך אדוני הנשיא, שאנו מאוחדים נגד חמאס. אדוני הנשיא לעם בישראל יש רק דבר אחד יותר טוב מחברותך לישראל, והיא הימצאותך כאן". לאחר מכן, התייחס ביידן עצמו לזוועות שאירעו בטבח בדרום הארץ: "רציתי להיות כאן מסיבה פשוטה, חמאס שחט יותר מ1,300 איש, כולל 31 אמריקאים. הם לקחו בני ערובה רבים, קשה לי לדמיין מה הם עוברים. מעשיהם גורמים לדאעש להיראות יותר רציונאליים. אמריקה מודאגת, זה לא שטח קל לנווט בו. 

במערכת הביטחון מביעים שביעות רצון גדולה מהסיוע האמריקאי בתחומי הלחימה, הציוד והתחמושת. "כל דבר שאנחנו מבקשים - אנחנו מקבלים״, אומר גורם ביטחוני ל"מעריב". לדבריו, "מעבר להזרמת הציוד חסרת התקדים, האמריקאים כבר נמצאים באזור. שיתוף הפעולה עם פיקוד המרכז האמריקאי בא לידי ביטוי בתמונת מצב מודיעינית משותפת והרבה יותר מזה - כאשר האמריקאים יותר ממאותתים לחיזבאללה ולאיראן כי ידאגו לאבטחת האגף הצפוני. נושאת מטוסים שלישית כבר בדרכה לאזור".