חאלד משעל, מבכירי ארגון הטרור חמאס, התראיין אמש (חמישי) ברשת 'אל-ערביה' הסעודית ושוחח על הלחימה הנוכחית מול ישראל.

מאות פלסטינים נהרגו? הערכה חדשה למניין הנפגעים בפיצוץ בית החולים
בצה"ל חוששים: גורלם של חלק מהנעדרים לא יוודע לעולם
 
באופן לא צפוי, במהלך השיחה ביקשה המגישה לעמת את משעל עם העובדה כי העולם משווה את ארגון החמאס לדעאש, ארגון טרור אסלאמי פונדמנטליסטי רצחני ואכזרי ביותר, אשר ביצע מעשי זוועות באזרחים. "אתה טוען שההתנגדות לגיטימית בעיניכם אבל מה שראה העולם המערבי במסכי הטלוויזיה שלו היה פגיעה של תנועת חמאס באזרחים ישראלים. העולם משווה את התנועה שאתה אחראי בין היתר על תדמיתה בחו"ל לדאעש", הטיחה בו.

משעל, אשר שימש בין השנים 1996-2017 כיושב ראש הלשכה המדינית של חמאס, השיב לה: "ישראל תהרוג אותנו, בין אם היינו מתנגדים או לא". "חמאס מחזיקה בשבי מספיק חיילי צה"ל באמצעותם ניתן לנהל משא ומתן על שחרור האסירים הביטחוניים הכלואים בישראל", טען. מתקפת הפתע על ישראל הייתה "מהלך מחושב שחמאס מודע לחלוטין לתוצאותיו", המשיך.

לאחר מכן, התייחס לתמיכתן של מדינות ערב במערכה והודה: "חיזבאללה ואיראן מספקים לנו תמיכה בנשק, ניסיון וטכנולוגיה בקרב הזה אבל אנחנו דורשים מהם יותר. אנו מרוצים מתמיכת מדינות ערב ועמידתם לצידנו, אבל קוראים להם לספק עוד תמיכה". 

בהתייחס לפגיעה באזרחים פלסטינים ברצועת עזה ציין כי "חמאס והזרוע הצבאית שלו ממקד את התנגדותו בכוחות הכיבוש ובחיילים, אבל בכל המלחמות יש כמה נפגעים אזרחיים". אולם אף על פי כן, נמנע מלקחת אחריות על הפיצוץ בבית החולים העזתי ועל הפגיעה באזרחים מאש כוחותיהם: "אנו לא מכוונים על אזרחים בכוונה, למרות שהנשק שלנו לא מתקדם מספיק, בעוד שלישראל יש נשק אמריקאי". 

את ממשל ביידן, תקף והאשים בחוסר אנושיות ומוסר בשל העובדה כי "הם לא רואים את בתי החולים והמסגדים שנפגעו ואת פשעי המלחמה של הצבא הציוני על אדמת עזה".