בני סבטי, חוקר איראני שעלה ממנה בהיותו נער וכעת מונה לדובר הממשלה הפרסית, התראיין היום (שלישי) בתכניתם של אודי סגל וענת דוידוב וסיפר על הלך הרוח באיראן בימים אלה של המלחמה בין ישראל לחמאס. 

בארה"ב חוששים: מיליציות איראניות מתכננות לתקוף כוחות אמריקאיים בעיראק

לדבריו: "האיראנים באמת מאחורי הכול פה באזור, אנחנו יודעים את זה כל הזמן, אבל השבר הזה שהביאו עלינו והבנת אופן התגובה כלפיהם זה דבר שחשוב לדברר אותו ולהראות להם, גם לדבר מעל ראש המשטר כלפי הציבור שיש להם בן ברית, הם הרי היו במחאות בשנה שעברה". 

"גם עכשיו היו אירועים במשחקי הכדורגל שעמדו דקת דומייה לפלסטינים והקהל צעק בוז. מה המסר שאתה מעביר עכשיו בשם ממשלת ישראל לאיראנים?", נשאל. "קודם כל אנחנו מנסים לשקף את התמונה האמיתית על רצח העם שבאמת קרה פה בדרום, על הברוטליות שהובאה מאיראן", השיב. "הם מכירים את זה טוב מאוד, ובגלל זה חשוב לשקף להם את התמונה של 'מה שאתם חווים ברחובות טהרן, אנחנו חווים היום בישראל'". 

בהתייחס להאם הדבר משפיע על המשטר האיראני, טען: "משפיע מאוד. אנחנו גם באמת שוקפנו דרך ערוצי הטלוויזיה של הגולים האיראניים שהם מאוד פופולריים. האיראנים לא מקשיבים ולא רואים את הטלוויזיות של המשטר, הם רואים כל הזמן את הטלוויזיות של המתנגדים, ולכן זה מאוד חשוב לדברר ולשקף להם את התמונה".

"הם היו אוהדים את ישראל או אפילו לפחות היו ניטרליים, עכשיו הם עוד יותר אוהדים את ישראל. לא צריך להיות חוקר באיראן כדי להבין מי החברים האמיתיים שלך ומי עומד נגדך שזה המשטר האיראני", הבהיר.

לאחר מכן, שיתף סבטי על מסריו לציבור האיראני: "אנחנו בינתיים משקפים את הנתונים, את המצב, את החוזק האזרחי של ישראל, את הדמוקרטיזציה. אלה הדברים שחסר לאיראנים וזה גם מסר למשטר כי מאוד חשוב לשקף להם שלא שברו אותנו".

עוד הוסיף: "דיברתם מקודם על החוסן האזרחי והצבאי, אני לא נכנס לזה אבל אלה דברים שחשוב מאוד לשקף אותם לאויב בין אם הוא הקרוב ובין אם הוא הפטרון הרחוק, כי ההסברה היא כלי נשק לא פחות חשוב מהכדורים. אפילו אצל נסראללה יש איזו אמרה שתקשורת זה עוד כלי נשק בתרמיל שלך". 

"אם היית צריך להגיד משפט אחד לשלטון האיראני, תגיד לנו?", התבקש להשיב. "אם לא תרפו, אז דמכם בראשכם", ענה.

בסיום הראיון, נשאל האם בטהרן צריכים לשלם מחיר על מה שקורה בניר עוז או בבארי. "איכשהו האיראנים, בגאוותנות שלהם, בסידור כלי המשחק על לוח השחמט מביאים את הטעות על הראש של עצמם. הפעם הם הגזימו. שתי נושאות מטוסים אמריקנים בדרך לכאן. זה אפילו לא המשחק שלנו, זו כבר לא המלחמה שלנו. אלפי חיילים אמריקנים פתאום מתגברים פה, אלה דברים שלא קרו מעולם", השיב.

"ביידן היה האיש שרצה לצאת מהמזרח התיכון. הלוואי שהם ירפו לטובת עצמם, לטובתם העם שלהם ויתעסקו בעניינים שלהם", סיכם.