"איפה הבן של ביבי?": בעולם הביעו עניין רב בהיעדרותו של יאיר נתניהו, השוהה בפלורידה מזה חודש אפריל האחרון, לנוכח המלחמה בארץ ובעת שמאות אלפי מילואימניקים נקראים לעזוב הכל ולחזור הביתה כדי לקחת חלק בלחימה.

אין מחילה: עיתונאי זר חשף בשידור חי מה ראה דרך מצלמות חמאס

ב-"דיילי מייל" וה-"טיימס" הבריטיים פרסמו היום (שלישי) ראיונות של חיילי צה"ל שבחרו להתנדב למילואים המותחים ביקורת חריפה על אי התגייסותו של יאיר נתניהו למערך בעת משבר לאומי.

"יאיר נתניהו, בן 32, שוהה בפלורידה לפחות מאז אפריל, לאחר שאביו אמר לו להפסיק לפרסם פוסטים מתלהטים ברשתות החברתיות, שגרמו לו לתבוע על לשון הרע מספר פעמים. בינתיים זומנו 360,000 חיילי מילואים באופן חסר תקדים - רבים מהם עוזבים הכל כדי לטוס חזרה לישראל, אפילו נוטשים את ירח הדבש שלהם", נכתב ב"דיילי מיילי", שהקדיש את עיקר הכתבה בחשיפת עברו השנוי במחלוקת של הבן.

ב"טיימס", ראיינו מספר חיילי מילואים שהביעו את סלידתם מהתנהלותו הלא ייצוגית של בנו של רה"מ. "יאיר נהנה מהחיים שלו במיאמי ביץ' בזמן שאני בחזית", אמר ל"טיימס" חייל המתנדב המשרת בחזית הצפונית של ישראל."זה אנחנו שעוזבים את העבודה שלנו, המשפחות שלנו, הילדים שלנו, כדי להגן על המשפחות שלנו בבית ובמדינה, לא האנשים שאחראים למצב הזה. האחים שלנו, האבות, הבנים, כולם הולכים לקו החזית, אבל יאיר עדיין לא כאן. זה לא עוזר לבנות אמון בהנהגת המדינה״.

חייל נוסף המשרת בגבול עזה, אמר לעיתון הבריטי: "טסתי חזרה מהמדינות שבהן יש לי עבודה, חיים, משפחתי. אין סיכוי שאוכל להישאר שם ולנטוש את המדינה שלי, את עמי, בזמן קריטי זה. איפה הבן של ראש הממשלה? למה הוא לא בישראל? זה הרגע הכי מאחד עבורנו כישראלים בהיסטוריה הקרובה שלנו וכל אחד מאיתנו צריך להיות כאן עכשיו, כולל בנו של ראש הממשלה".

"יאיר, שלמד תיאטרון בתיכון, קיבל על עצמו שירות חובה ועבד ביחידת דובר צה"ל, ולא כלוחם קרבי. חיילי מילואים משמשים גם בתפקידים לא קרביים, כלומר חוסר הניסיון של יאיר בחזית לא יפטור אותו אוטומטית", נכתב ב"דיילי מייל".