מאז הטבח הרצחני של מחבלי החמאס בדרום הארץ, שהוביל למלחמה בישראל, האנטישמיות ברחבי העולם נמצאת בגל עלייה מדאיג במיוחד, כך על פי דו"ח האנטישמיות של משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות שפורסם היום (רביעי). 

"מפחדים על חיינו": העלייה המדאיגה בגילויי האנטישמיות בחו"ל
הצד השני והמטריד במשוואה: גילויי האנטישמיות ברחבי העולם | דעה

עלייה דרמטית במיוחד של 1,353% במקרים מסוג זה נרשמה בבריטניה. במהלך 18 הימים הראשונים בחודש אוקטובר, התרחשו בעיר 218 פשעים אנטישמיים, זאת לעומת 15 בלבד בתקופה המקבילה אשתקד. 

בצרפת, נער בן 15 ממוצא צ'צ'ני נעצר ביום שישי האחרון בסביבת בית כנסת בשטרסבורג כשברשותו סכין. בבדיקת הטלפון שלו אף נמצא תיעוד של חיפוש דרכים להשגת נשק. עלייה מדאיגה נרשמה גם בגרמניה, אם 35 מקרים אנטישמיים מאז תחילת המלחמה, לעומת 15 בתקופה המקבילה אשתקד. 

100 תקיפות על רקע זה התרחשו בשוויץ מאז הטבח. באוסטריה, מדו"ח של מרכז המעקב של האנטישמיות של הקהילה היהודית בווינה עולה כי בין התאריכים 7-19.10 דווחו 76 אירועים אנטישמיים. מדובר בעליה של 300% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. יעדים בולטים לתקיפות אנטישמיות היו בתי כנסת, בתי ספר וחנויות יהודיות.

"אחינו בתפוצות סופגים לצערנו אלימות מצד תומכי הטבח הזוועתי של ארגון הטרור חמאס ברחבי העולם. על העולם המערבי להדק את המרדף אחר תומכי הטרור בארצם ולהביא לדין כל מי שמבטא תמיכה בחמאס או תוקף יהודים", מסר שר התפוצות והמאבק באנטישמיות עמיחי שיקלי.