על רקע התגברות האנטישמיות מאז 7 באוקטובר, נערך אתמול בפריז כנס חירום של 13 פקידים בכירים הממונים על המלחמה באנטישמיות במדינות אירופה, ארה"ב ואמריקה הלטינית.

גורמים שהשתתפו בפגישה אמרו כי לא התקבלו החלטות אופרטיביות על פעולה משותפת, אלא הוחלף מידע על המצב ועל הצעדים המיידיים שננקטו במדינות השונות. כמו כן, הובעה דאגה רבה מהתגברות התהליכים בעתיד הקרוב. החשש הוא מפגיעה ממשית באוכלוסייה היהודית, שלא התבטאו בעוצמה כזאת בגלי האנטישמיות הקודמים.

בפגישה נאמר כי כ־85% מההורים היהודים בצרפת לא שלחו את ילדיהם לבתי הספר ביום ששי שעבר, וכי מתחילת המלחמה נמסר על 600 תקריות אנטישמיות ברחבי העולם. המצב חמור במיוחד בקמפוסים של האוניברסיטאות ברחבי העולם.

גורם בכיר העוסק בנושא בארה"ב מסר כי "המפגש עסק במדידת חום בנושא האנטישמיות. הפעם ארה"ב לא הייתה יכולה להשיא עצות לאירופים, משום שגל האנטישמיות בארה"ב אינו נופל ואף עולה על זה באירופה. עד עכשיו יכולנו לומר - יש לכם בעיה באירופה, עכשיו גם לנו יש בעיה", ציין.

לדבריו, "המצב היום בארה"ב ובאירופה הוא של אור מהבהב, המעיד על כך שהאור האדום עלול להידלק בעוצמה בתקופה הקרובה. יש צורך להיזהר בהדבקת תו של אחריות למסע האנטישמי על גורמים פוליטיים וחברתיים מסוימים, משום שזו מגיעה מכל הכוונים. אי אפשר לקבוע מה יותר גרוע. כמו כן, מוטב להיזהר בהגדרות המזהות את המתרחש היום עם השואה והנאצים, משום שזה פוגע בייחודיות השואה ועלול להפיץ את השימוש בהגדרות אלה בידי דעת הקהל והאנטישמים ולהקל על ייחוסן לנושאים שונים. האנלוגיות אינן מועילות במלחמה באנטישמיות. די לומר שמדובר באירועים נוראיים".