בצל המשך המלחמה בעזה כנגד ארגון הטרור חמאס, נמשכת גם הההסלה עם ארגון חיזבאללה בצפון הארץ, כשברקע החשש כי ארגון הטרור יצטרף ללחימה. הבוקר (חמישי) פרסם איברהים אל-אמין, העורך הראשי של העיתון הלבנוני, אל-אח'באר, המזוהה עם חיזבאללה, מאמר ובו פירט כי "עד כה תכנית העבודה הוגבלה לשימוש בטילים מונחים (קורנט) כדי לפגוע באתרים צבאיים ובמשוריינים שבתוכם, ולא להשתמש באמצעי לחימה אחרים".

לטענתו, "בארגון היו נחושים ליישם את המטרה הזאת, בלי להתייחס למחיר האנושי, שכן הוא יודע שהוא מנהל מערכה שבה לא ניחן באלמנט ההפתעה, לא במספר החזיתות ולא בשימוש מנשק מרחוק, אלא דווקא בעימותים ישירים שגרמו לישראל להשתמש בכטב"מים שתפקידם לפגוע בפעילי הארגון בשטח או בעמדות שלהם". לדבריו, "בתכנית העבודה של חיזבאללה תכננו להשבית את המוצבים הביטחוניים שלישראל - 56 במספר, כולל מטה פיקוד, בסיס מרכז ומעקב מראש הנקרה ועד חוות שבעא (הר דב)".

כוננות צה''ל בגבול הצפון (צילום: דובר צה''ל)
כוננות צה''ל בגבול הצפון (צילום: דובר צה''ל)

"ישראל רצתה שהתנהגותה בשטח תשפר את המסר ההרתעתי שלה, בסגנון שבו היא מצהירה כי היא מוכנה לעימות. אלא שפועל, בישראל נאלצו לבצע התאמות גדולות בתכניות בשטח, כמו פינוי אוכלוסייה אזרחית בעומק של עד שישה ק"מ, ושיותר ממחצית מהאזרחים, במרחק של עד 12 ק"מ, יימלטו מביתם. ישראל נאלצה להסתיר את רוב חייליה בתוך בתי האזרחים והקפידה לשלוח לגבול את הטנקים שלה", הוסיף.

בהמשך, תקף את ארה"ב: "אנו עדים בימים אלו לנוכחות אמריקאית חסרת תקדים באזור, כשנושאת מטוסים עם אלפי חיילים אמריקאים הגיע לאזור. חיזוק בסיסים צבאיים, פריסות של מערכות הגנה אווירית בישראל, עיראק, ובסוריה, והגדלת מספר מטוסי הקרב בבסיסים הנמצאים ביבשת אירופה. כל זה אומר שההיערכות האמריקאית, שלטענת וושינגטון היא לצורך הרתעה בלבד, עלולה להפוך ברגע לכוח המסוגל לבצע תקיפות ופעולות צבאיות".

עוד כתב אל-אמין כי ישראל נמצאת בפאניקה. "הפאניקה בישות הציונית באה לידי ביטוי בהצהרות ובדיונים של בנות בריתה במעבר. ביירות היא היעד של כולם, שם החלו מגעים ישרים ועקיפים עם חיזבאללה, בפיקוח אמריקאי מלא. נראה היה כי נושא המרכזי שעליו דנו הוא שארגון חיזבאללה לא יתערב בעימות. בארגון חיזבאללה השיבו כי העדיפות היא שישראל תעצור את התוקפנות נגד עזה, כשברור כי מי שלא מפסיק את הלחימה, לא יכול לדרוש מאחרים לשתוק".