שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן נשא היום (חמישי) דברים בעצרת האו"ם. השגריר תיאר בפני השגרירים את הזוועות של השבעה באוקטובר: ״דמיינו לעצמכם יום שמשי, מוזיקה באוויר, שעת בוקר מוקדמת בוקר שבת, חג שמחת תורה. ואז ברגע גן העדן הזה הפך לגיהנום. אלפי מרגמות ורקטות של חמאס נורו ללא הבחנה, ומחבלים ברבריים ואכזריים של חמאס פלשו לישראל במטרה לרצוח בפראות כל יצור חי שהם יתקלו בו".

יואב גלנט: "התמרון יגיע, כשזה יקרה - תבינו את עוצמתו"
איראן: "חמאס מוכן לעסקת שבויים, האסירים ישוחררו לטהרן"; חוסל בכיר חמאס

"זו הייתה מתקפה מתוכננת היטב, מכוונת, של רוצחים נאצים ששחטו אנשים במיטותיהם. הם ירו בעיוורון לעבר מאות צעירים בפסטיבל מוזיקה, שרפו אנשים חיים. הרבה ממה שנשאר זה גושים של בשר וגפיים מדממות. הורים נאלצו להביא את מברשות השיניים של ילדיהם לבדיקות DNA כדי להבין של מי האיברים הכרותים. המפלצות של חמאס אנסו נשים וילדים, הצעידו נערות וגופות עירומות שנאנסו ברחובות עזה בעוד ההמון צוחק ומריע, הם עינו תינוקות, ילדים נרצחו לעיני הוריהם והורים מול ילדיהם", הוסיף. 

ארדן סיפר את סיפורה של הגיבורה עמית מן, בת ה-22, הפרמדיקית של מגן דוד אדום, שהתגוררה בקיבוץ בארי: "כשחמאס הנאצים פלשו לקיבוץ. היא רצה למרפאה כדי לטפל בכמה שיותר פצועים. היא שמעה את היריות אבל נשארה שם בניסיון להציל כמה שיותר אנשים. לבסוף המחבלים פרצו למרפאה וירו בראשה, למרות שהייתה פרמדיקית במדים. השגריר הציג את תמונה שמראה איך עמית ז"ל נמצאה".

ארדן תקף את המוסדות במקום: "אמבולנסים הוצתו ועשרות צוותי רפואה נרצחו בדרכם לטפל בפצועים. בית החולים ברזילי בישראל ספג פגיעה ישירה מהרקטות של חמאס. חמאס יורה בכוונה רקטות לעבר בתי חולים בישראל כבר שנים. ומעולם לא שמעתי על כך אפילו לא גינוי אחד. לא על ידי מועצת הביטחון. לא על ידי המזכיר הכללי. ולא בהחלטה המטורפת הזו. נראה שמבחינת האו"ם צריך להגן על בתי חולים וצוותים רפואיים כל עוד הם לא ישראלים. הצביעות פה היא מעבר לכל דמיון. ראיתם מה חמאס עשה בישראל, אני לא רוצה לחשוב מה עוברים החטופים שנמצאים בידי המחבלים הנאצים בעודנו מדברים".

"עברו עשרים יום וישראל עדיין סופרת את מתיה. לקח שבועות לאסוף את כל הגופות. יש גופות שנשרפו והפכו לחתיכות פחם – כמעט בלתי אפשרי לזהות אותן. נשים בכל הגילאים - מסבתות ועד ילדות קטנות - נאנסו באכזריות כל כך עד שגופותיהן נמצאו כשהאגן שלהן שבור. פרמדיק דיווח כי הוא נכנס לחדר השינה של נערה מתבגרת ומצא אותה שוכבת על בטנה, זרע על גבה וחור כדור בראשה. היא נאנסה לאחר שנרצחה. אינספור גופות שרופות נמצאו עם אפר בקנה הנשימה, כלומר הן היו עדיין בחיים כשהן כשהמחבלים שרפו אותם״, הוסיף. 

הוא המשיך לבקר את חוסר ההתייחסות של האו"ם למעשי חמאס: ״נמצא גוש של שרידי אדם חרוכים שנשרפו ללא הכר. בהתחלה הצוות הרפואי לא הצליח להבין על מה הם מסתכלים. אולם לאחר בדיקת CT התברר כי מדובר בשני עמודי שדרה - האחד שייך למבוגר, והשני, עמוד השדרה הקטן של ילד. נסו לדמיין את ההרגשה של ההורה הזה כשהוא וילדו בוערים חיים. הצרחות הכואבות של אהבת חייהם היו הדבר האחרון ששמעו.

אבל מי שניסח את ההחלטה הבזויה הזו ומי שיזם את מושב החירום המטורף הזה אפילו לא טרח לציין את חמאס. שלא לדבר על לגנות אותו. כשקוראים את ההחלטה הזו, נראה שחמאס 'נעדר'.

מנסחי ההחלטה טוענים שהם מודאגים מ'שלום', אולם הרוצחים המתועבים שיזמו את המלחמה הזו אפילו לא מוזכרים בהחלטה. המנסחים רואים בכל אחד מכם בובה. הם כותבים החלטה מנותקת מהמציאות. הם מניחים שכבר שכחתם מי האחראי לאלימות ולרצחנית, הם ״מוכרים״ לכם שההחלטה היא המפתח ל"שלום", והם פשוט מצפים ממך לתמוך בו. ההחלטה הזו היא בושה לאינטליגנציה שלכם. בלתי נתפס שאפשר להצביע על החלטה כזו - כזו שאפילו לא מזכירה את חמאס״.

השגריר ארדן הקרין על במת העצרת סרטון בו נראה מחבל חמאס מנסה לערוף את ראשו של אחד הקורבנות: ״ראיתי הרבה קטעים בשבועות האחרונים שייצרבו במוחי לנצח, אבל יש מראה אחד שאני ממשיך לראות כשאני מנסה לישון. בסרטון אפשר לראות אזרח פצוע - מדמם אך חי - שוכב על הרצפה כשמחבל חמאס ברברי צורח אללה אכבר שוב ושוב וחובט את צווארו של האיש עם מעדר כדי לערוף את ראשו. האיש הוא עובד חקלאי מתאילנד, הוא לא ישראלי. הוא לא יהודי. בסך הכל ניסה להתפרנס עבור משפחתו. ישראל לא במלחמה עם בני אדם, אנחנו במלחמה עם מפלצות".

השגריר הציג גם קוד QR שחילקו חברי משלחת ישראל לאו״ם עם קישור לתמונות מזעזעות של ישראלים שנשרפו בחיים על ידי מפלצות החמאס: ״זה לא אושוויץ. אלה ישראלים שנאנסו, נשחטו ונשרפו בחיים. זה לא אושוויץ, זה חמאס״.