בצרפת, שבה מתרבות התקריות נגד יהודים וכתובות גרפיטי אנטישמיות מופיעות על בנייני ציבור יהודיים ובתים פרטיים, על רקע הפגנות פרו־פלסטיניות בהשתתפות נבחרי השמאל הקיצוני שהאשימו את ישראל ב"טרור של מדינה", גילה סקר דעת קהל של מכון הסקרים הלאומי כי 75% מהצרפתים תומכים בפעולת ישראל נגד חמאס.

עוד עולה מהסקר כי 72% מהמשיבים חוששים מתקיפה דומה לזו של חמאס בצרפת, 37% חשים סימפטיה למדינת ישראל, 20% לרשות הפלסטינית ורק 5% לחמאס. שר הפנים ז'רלד דרמנן מסר כי 414 איש נעצרו מאז 7 באוקטובר על עבירות אנטישמיות בצרפת, ושכ־1,500 מפגינים ספגו אזהרה במהלך ההפגנות. "אנחנו מבינים את הפחד של בני ארצנו היהודים ונעשה הכל כדי להגן עליהם", אמר.

האווירה האנטישמית ברחבי העולם והקריאות נגד ישראל הגיעו גם לאיראן, כשחברים בקהילה היהודית התכנסו בטהרן, איספהאן וערים נוספות תחת הקריאה "היהדות אינה קשורה לציונות". מטרת הקריאה היא להסביר כי הקהילה היהודית באיראן אינה תומכת בפעילות של ישראל בעזה, ואף מגנה את הפשעים שנעשים לעם הפלסטיני. המסר של אחד השלטים שנשאו חברות הקהילה היה: אנו, יהודי איראן, מגנים את פשעי המשטר הציוני, מביעים הזדהות עם הפלסטינים ומבקשים מהקהילה הבינלאומית לעזור להם.

דובר המועצה לביטחון לאומי ג'ון קירבי הגיב לעלייה בתקריות האנטישמיות נגד סטודנטים יהודים בקמפוסים בארה"ב, ואמר שזה "מסוכן ובלתי מתקבל על הדעת". קירבי הוסיף שבבית הלבן עובדים ברמה הפדרלית עם רשויות מקומיות כגי לשפר יכולות זיהוי איומים אנטישמיים ולחסל אותם.

כך המשטרה חוקרת סדרה של איומים נגד סטודנטים יהודים באוניברסיטת קורנל שבמדינת ניו יורק. ביום שישי פורסמו בצ׳ט שאינו קשור לאוניברסיטה הודעות מטעם משתמש שקרא לרצוח סטודנטים יהודים, לאנוס יהודיות ולעקוב אחר סטודנטים יהודים שהולכים למרכז היהודי בקמפוס, שמפעיל ארגון הילל.

בעקבות האיומים הוחלט לסגור את חדר האוכל הכשר בבניין הילל, עד שיתברר מי עומד מאחוריהם. המשטרה ורשויות האוניברסיטה הודיעו כי הן חוקרות את המקרה ומחפשות את האדם או האנשים שמאחורי האיומים. נשיאת האוניברסיטה פרסמה הודעה המגנה את האיומים.

במקביל, באירופה גוברת הביקורת על החמרת התפרעויות המתנחלים בגדה. צרפת גינתה בתוקף את תקיפות המתנחלים שהובילו למותם של אזרחים פלסטינים בימים האחרונים בקוסרה ובאל־סאוויה ולמעבר כפוי של קהילות לשטח C. "לא ניתן להסכים לתקיפות המתנחלים כלפי האוכלוסייה הפלסטינית והן חייבות להיפסק", נמסר בהודעת משרד החוץ הצרפתי. צרפת אף קוראת לשלטונות ישראל לנקוט ללא דיחוי אמצעים להגנה על האוכלוסייה הפלסטינית, במיוחד קהילת כפר סוסיא, שקיבלה איומים בטווח המיידי.

גם דובר משרד החוץ הגרמני אמר כי ישראל חייבת להגן על האזרחים הפלסטינים מפני אלימות מצד מתנחלים קיצוניים. בנוסף אישר הפרלמנט התוניסאי הצעת חוק הקובעת כי כל מגע או נורמליזציה עם "הישות הציונית" מהווים עבירה פלילית.