צבא סעודיה נכנס לכוננות גבוהה בעקבות עימותים קטלניים עם המורדים החות'ים הנתמכים על ידי איראן בתימן השכנה, לאחר ניסיונם לירות טיל מעל הממלכה לעבר ישראל, כך מסרו גורמים לסוכנות הידיעות "בלומברג". כזכור, המורדים זכו לתמיכה מאיראן ושיגרו בשבועיים האחרונים טילים וכטב"מים לעבר ישראל, ללא הצלחה בפגיעה ביישובים בארץ.

איזה איום מהווים החות'ים מחוץ לתימן והאם הם יכולים לתקוף את ישראל?
הפנטגון: "הטילים ששוגרו על ידי החות'ים בתימן יכלו להגיע לישראל"

לפי הגורמים, ארבעה חיילים סעודים נהרגו בקרב עם הכוחות החות'ים במחוז ההררי בדרום מערב ג'אזאן, על הגבול עם תימן. הגורמים, שביקשו להישאר אנונימיים בעקבות חשיפת המידע הרגיש, חשפו, כאמור: "כוחות ההגנה של סעודיה יירטו טיל בשטח הסעודי שנורו על ידי החות'ים בשבועות האחרונים".

כאמור, בשבוע שעבר ספינת מלחמה של הצי האמריקאי יירטה שלושה טילים ששוגרו מצפון תימן לכיוונה של ישראל. מן הפנטגון, מחלקת ההגנה של ארה"ב, נמסר כי ספינה אמריקנית הפילה שלושה טילים וכמה רחפנים ששוגרו מצפון תימן "בפוטנציה" לעבר ישראל. כזכור, סעודיה פתחה במלחמה על המורדים החות'ים ב-2015 כדי למנוע מהארגון להתבסס בתימן ולאיים על הממלכה הסונית. עשרות אלפים נהרגו במלחמה בין הצדדים, אשר הובילה, בין היתר למשבר רעב גדול בקרב האוכלוסייה התימנית. המתקפה מצד החותים מעלה את שאלות רבות בנוגע ליחסי המורדים עם סעודיה, בין היתר - האם תפסיק הפסקת האש הזמנית?