לאחר שאתמול הודיעה בוליביה כי היא מנתקת את קשריה עם ישראל בעקבות הלחימה בעזה, הבוקר (רביעי) מסתמן כי מדינה נוספת באמריקה הלטינית צפויה לעשות מהלך דומה.

על פי דיווח ב"אל ג'זירה", גם קולומביה צפויה לנתק את קשריה הדיפלומטיים עם ישראל. הנשיא הקולומביאני גוסטבו פטרו אמר כי "אם ישראל לא תפסיק את הטבח בעם הפלסטיני, לא נוכל להישאר שם".

בנוסף, צ'ילה הודיעה על החזרת השגריר שלה מישראל. מדינות נוספות באמריקה הלטינית, כגון ברזיל ומקסיקו, קראו גם הן להפסקה מיידית של האש.

כזכור, ממשלת בוליביה ניתקה את יחסיה הדיפלומטיים עם ישראל בשנת 2009 (מבצע עופרת יצוקה). בשנת 2020, בזמן פעילות ממשלה זמנית בבוליביה, היה אקט של חידוש סימבולי של היחסים.

לאחר הבחירות שהתקיימו בבוליביה, חזקה לשלטון ממשלת שמאל צאביסטית, עם קשרים ענפים באיראן. היחסים למעשה משנת 2020 ועד היום היו על הנייר בלבד. שגרירים לא הגישו כתבי אמנה ולא היו קשרים מדיניים בין ישראל לבוליביה.

מטעם דובר משרד החוץ ליאור חייט נמסר: "ב-7 באוקטובר מחבלי ארגון הטרור חמאס רצחו למעלה 1400 ישראלים וחטפו 240 לרצועת עזה. ‏בין קורבנות מתקפת הטרור של  החמאס ישנם גם אזרחי קולומביה, צ'ילה ועוד מדינות מאמריקה הלטינית. מדינת ישראל נמצאת במלחמה שנכפתה עליה. מלחמה נגד ארגון טרור שמשתמש באזרחי רצועת עזה כמגינים אנושיים, מבצע פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות ומפר זכויות אדם של אזרחי עזה ואזרחי ישראל". 

‏"ישראל קוראת לקולומביה וצ’ילה לגנות באופן מפורש את ארגון הטרור חמאס שרצח וחטף ילדים, נשים, זקנים ותינוקות. ישראל מצפה מקולומביה וצ'ילה לעמוד לצידה, לתמוך בזכותה של מדינה דמוקרטית להגן על אזרחיה, לקרוא לשחרור מיידי של כל החטופים ולא ליישר קו עם ונצואלה ואיראן הנותנות רוח גבית לטרור החמאס".