בצל החשש ממלחמה אזוריתשר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדאללהיאן התראיין לעיתון הבריטי ה"פייננשל טיימס" וחשף כי טהרן שלחה מסר לוושינגטון כי היא אינה מעוניינת שהמלחמה בעזה, בין ישראל לחמאס, תתפשט לאזור כולו. עם זאת, השר הבהיר כי מלחמה אזורית תהיה בלתי נמנעת אם "המתקפות הישראליות בעזה יימשכו".

שר החוץ האיראני הוסיף כי במהלך 40 הימים האחרונים הוחלפו בין המדינות מסרים שונים, דרך מתווכים, תוך שהוא פוסל באופן נחרץ שיחות ישירות בין טהרן לוושינגטון. לדבריו, "הבהרנו לאמריקאים שאנחנו לא רוצים שהמלחמה תתפשט, אך בשל הגישה שאומצה על ידי ארה"ב וישראל באזור, הבהרנו שאם הפשעים נגד תושבי עזה יימשכו, כל האפשרויות נשקלות, כך סכסוך רחב יותר עלול להתברר כבלתי נמנע".

דגל חיזבאללה (צילום: REUTERS/Aziz Taher)
דגל חיזבאללה (צילום: REUTERS/Aziz Taher)

אמיר עבדאללהיאן טען כי חיזבאללה וארגונים נוספים בעיראק, סוריה ותימן "אינם משרתים את איראן", והסביר שלכל אחד מהארגונים "זהות פוליטית עצמאית, כשקבוצות אלו "אינן אדישות להרג של האחים המוסלמים והערבים בעזה". בהמשך, סיפר כי ארה"ב לא הצהירה שתפעל נגד חיזבאללה, אם תיפתח מלחמה מול ישראל, והאשים את וושינגטון בכך שלחצה על איראן "לפעול באיפוק", כשישראל בעצמה "מסלימה את התקיפות בעזה".

"הפקידים הצבאיים שלנו סבורים שהצבת נושאות המטוסים באזור אינן תורמות לארה"ב, להפך, זה הופך את וושינגטון לפגיעה הרבה יותר. המלחמה כבר התרחבה, העובדה שתימן תוקפת את ישראל בטילים וכלי טיס בלתי מאוישים פירושה הרחבת המלחמה. העובדה שחיזבאללה נלחם עם שליש מהצבא הישראלי מוכיחה גם היא שהמלחמה אכן התרחבה", הוסיף.

כמו כן, התייחס לדיווחים כי ארגוני הטרור ברצועת עזה דרשו מאיראן להצטרף למלחמה, והכחיש: "הארגונים מעולם לא ביקשו מאיראן להיכנס למלחמה, יש להם הכל, הם מייצרים בעצמם טילים ומל"טים, יש לארגונים הפלסטינים את היכולת לייצר את הציוד הצבאי שהם צריכים".