ברקע העלייה באירועים אנטישמיים בעולם וברשתות החברתיות מאז פרוץ המלחמה, מספר יוצרי תוכן ושחקנים יהודים קיימו שיחה עם בכירים ברשת החברתית טיקטוק. בין המשתתפים בשיחה: סשה ברון כהן, דברה מסינג ("וויל וגרייס") ואיימי שומר. כך על פי דיווח של עיתון הניו יורק טיימס.

ככה נלחמים באנטישמיות: החוק החדש בגרמניה עשוי לחסל את התופעה
דיווח ערבי: הסכמה לשלושה ימי הפוגה בלחימה, פצצות אותרו בגן ילדים ברצועה

במהלך השיחה, הטיח כהן מילים קשות בבכירי החברה. "מה שקורה בפלטפורמה בימים אלו מאפשר את עלייתה של התנועה האנטישמית הגדולה ביותר מאז גרמניה הנאצית", אמר. "תתביישו לכם, בלחיצת כפתור אתם יכולים לשנות את המצב".

כהן התייחס גם לטבח שבעה באוקטובר ואמר כי "הסיבה שחמאס הצליחו להוציא לפועל אונס ורצח של נשים וצעירים היא השנאה שהם מאכילים את התושבים מאז שהם ילדים", הוא הוסיף: "באופן דומה, טיקטוק מציגה תכני שנאה עבור הדור הבא".

השחקנית דברה מסינג התייחסה לביטוי "מנהר אל הים" שזכה לתפוצה רחבה ברשת החברתית מאז פרוץ המלחמה, ואמרה: "הדבר האחראי לעשות הוא לחסום את הביטוי הזה, במקום לומר 'אולי יש אנשים שמתכוונים לזה במשמעות אחרת'. אני מבינה את הפוזיציה הבעייתית וההחלטות הקשות שאתם צריכים לקבל, אבל בינתיים הפכתם לפלטפורמה הגדולה ביותר להפצת שנאת יהודים".

אדם פרסר, בכיר בניהול הרשת החברתית שהוביל את השיחה, אמר כי "יש אמת רבה במה שסשה אמר, עם זאת – אין פיתרון קסם שיתקן את כל הבעיות". בהמשך פורסם מכתב רשמי מטיקטוק בו נכתב כי האפליקציה פועלת באופן אקטיבי להסיר תכנים פוגעניים, ובראשם את המכתב של ראש אל קעידה לשעבר, אוסאמה בן לאדן, שהפך לוויראלי בשבועות האחרונים