תסכול גובר בקרב גורמים בכירים במחלקת ההגנה האמריקנית על רקע גל ההתקפות האחרונות של מיליציות איראניות על כוחות צבא ארה"ב במזרח התיכון, כך עולה מדיווח נרחב ב״וושינגטון פוסט״. 

ארה"ב ואיראן במסלול התנגשות: מהן החוזקות והחולשות שלהן בשדה הקרב?

על פי הדיווח, הפנטגון מודאג שהתגובות הצבאיות המוגבלות של הנשיא ג׳ו ביידן עד כה לא הצליחו לבלום את ההסלמה. מאז אמצע אוקטובר חווים הכוחות האמריקנים בעיראק ובסוריה התקפות כמעט יומיומיות של רקטות וכטב"מים חד-כיווניים. נתוני הפנטגון מראים כי בוצעו למעלה מ-60 התקפות שגרמו לעשרות פצועים.

ביידן אישר עד כה שלוש סדרות של תקיפות אוויריות מוגבלות במזרח סוריה, שכוונו נגד מחסני נשק ומתקני אימונים של משמרות המהפכה האיראניים ומיליציות שיעיות פרו-איראניות. אך, לעת עתה נראה כי התקיפות לא הצליחו להרתיע את איראן ובעלות בריתה, שחידשו את ההתקפות זמן קצר לאחר מכן.

גורמים בכירים בפנטגון מודאגים שהמדיניות הנוכחית אינה יעילה, וחוששים שבהיעדר תגובה נחרצת יותר האירועים עלולים להסלים לכדי אבדות בנפש. מאידך, תקיפה ישירה באיראן עלולה להוביל למלחמה גלויה.

הפנטגון בוחן אפשרויות תגובה נוספות, אך בשלב זה נראה שאין ברירה אלא להמשיך במדיניות של תקיפות מוגבלות, תוך ניסיון לשכנע את איראן לרסן את המיליציות שבשליטתה. החשש הכללי בוושינגטון הוא שהמצב עלול להידרדר כאמור לכדי עימות צבאי ישיר בין ארה"ב לאיראן.