"מה צריך עוד לקרות כדי שהתקשורת המערבית תודה שבית החולים "שיפא" היה מתקן של חמאס?" תוקף היום (שלישי) מאמר המערכת של ה"ניו יורק פוסט", שמתייצב באופן מובהק לצד ישראל בקרב על דעת הקהל העולמית בשאלת אופן הטיפול בבתי החולים ברצועת עזה.

תיעוד מצמרר: ברחו מפסטיבל נובה - והמחבלים ארבו להם במקום המסתור | צפו
"חשב שלא נהפוך שולחן": יחזקאלי מסביר מהי הטעות הגדולה של סנוואר

כותבי המאמר תקפו את האופן שבו סוקרו הסרטונים שהפיץ בימים האחרונים דובר צה"ל, שנתפסו בישראל כ"אקדח מעשן" שמוכיח שחמאס השתמש באופן ציני בבית החולים "שיפא" בעזה למטרות טרור, אולם במקומות רבים בעולם התקבלו התמונות בספק. 

"יש לנו כבר סרטונים שמראים בני ערובה שנחטפו על ידי חמאס ב-7 באוקטובר נגררים לבית החולים, וגם סרטונים שמראים מנהרה באורך 55 מטר מתחת לבית החולים, עם דלת עמידה בפיצוצים ופתח ירי - ממש ליד צריף מלא בנשק קטלני", נכתב. "יש עדויות ידועות מזמן של קורבנות פלסטינים של חמאס שאומרים במפורש שהארגון השתמש בבית החולים לעינויים, חקירות ומעצרים. עדויות אלה אוששו בראיון לאחרונה עם רופא בריטי, שאמר שאמרו לו שיש חלק בבית החולים שאסור להתקרב אליו, ואם יעשה זאת יהיה בסכנת חיים".

תיעוד: בית החולים שיפא שימש כתשתית טרור לחמאס במהלך הטבח ב-7 לאוקטובר. צילום: דובר צה"ל

"ובכל זאת, הנימה החוזרת ב'ניו יורק טיימס', ב'גארדיאן' ובכלי תקשורת מרכזיים אחרים היא ש'ישראל טוענת', 'ישראל אומרת', 'ישראל מאשימה'. מצחיק שלא זכרנו ספקנות דומה כשחמאס ביצע את התעמולה שלו סביב התקיפה על בית החולים שבסוף התברר שנפגע מרקטה כושלת שלו", כתבו ב"ניו יורק פוסט".

עוד נכתב, כי "היה אפשר לצפות, נוכח הכישלון המביך בפרשת אל-אחלי, שעיתונאים ועורכים סוף סוף יהיו מוכנים לתת משקל לעובדות הברורות - שחמאס משתמש במתקנים אזרחיים ובאזרחים כדי להסתיר את פעולותיו ולהגדיל את מספר הנפגעים בכל התקפת נגד".

"מה שכן ברור הוא שהתקשורת משמשת כאן ביודעין כסוכנת יחסי ציבור של חמאס, מתוך עוינות טהורה כלפי ישראל", טוענים עורכי העיתון, "האליטיסטים הללו סוגרים עיניים ואוזניים לראיות הבוטות ברגע שהן סותרות את הנרטיב היקר להם, ש'חמאס הוא הקורבן וישראל היא התוקפן' - היפוך מוחלט של המציאות. אין פלא שהאמון בתקשורת הגיע לשפל היסטורי".