מפלגת הימין הקיצוני בהולנד בראשותו של חרט וילדרס, זכתה במירב המושבים בפרלמנט בבחירות שנערכו אתמול במדינה, וצפויה להקים את הממשלה הבאה. מי הוא וילדרס, שרשם את אחד המהפכים הפוליטיים המפתיעים באירופה בשנים האחרונות?

היום ה-48 | ברקע עיכוב העסקה: מטחים כבדים מלבנון, פגיעות ישירות במנרה
"אנחנו מקבלים גופות שרופות": כך נמשך ניסיון האיתור אחרי הנעדרים מהטבח

הוא החל את דרכו בפוליטיקה לפני 25 שנים. וילדרס צפוי להקים את הממשלה הבאה, כשברשותו 35 מתוך 150 המושבים בפרלמנט. 

מפלגתו מחזיקה במספר המושבים הרב ביותר, כשהמפלגה השנייה בגודלה מחזיקה ב-25 מושבים בלבד. "נצטרך למצוא דרכים לעמוד בתקוות הבוחרים שלנו, להחזיר את ההולנדים למקום הראשון", ציין המנצח הגדול של הבחירות. 

הוא התייחס לנושא ההגירה, ואמר כי "צונאמי ההגירה ירוסן". סוגיה זו עמדה בראש עיסוקיו במהלך השנים, דבר שהוביל אותו להסתבך עם החוק. 

בפוסט שפרסם בעבר בחשבון ה-X שלו, כתב וילדרס: "ירושלים, יהודה ושומרון - כולם ישראל. מולדתו של העם הפלסטיני היא ממלכת ירדן".

וילדרס הורשע בגין אפליה נגד מרוקאים, לאחר שבעצרת שקיים בשנת 2014, שאל את הקהל האם "הוא רוצה יותר מרוקאים". הקהל בתגובה ענה לו "פחות", וזה השיב להם כי "אנחנו הולכים לטופל בזה". הוא טען אז כי הרשעתו נובעת כתוצאה מ"ציד מכשפות". 

חביב אל-קדורי, ראש הארגון המייצג את המרוקאים ההולנדים אמר כי המצוקה והפחד הם "עצומים", בצל תוצאות הבחירות. "אנחנו חוששים שהוא יצייר אותנו כאזרחים סוג ב'", שיתפו. 

במהלך השנים, הקפיד וילדרס לשמור על גישתו הנוקשה נגד הגירה. "מספיק, הולנד לא יכולה לסבול את זה יותר. אנחנו צריכים לחשוב קודם כל על האנשים שלנו עכשיו. גבולות סגורים. אפס מבקשי מקלט", מסר.