ב"וול סטריט ג'ורנל" דווח היום (שישי) אודות התהליך הסבוך והמורכב מאחורי הקלעים של המשא ומתן על הפסקת האש הזמנית בין ישראל לחמאס, ושחרור 50 הילדים ואימותיהם החטופים.

נכנע לתכתיב הישראלי? קווי היסוד של א-סיסי להקמת מדינה פלסטינית
מנהיגי ספרד ובלגיה בביקורת על ישראל: "טרגדיה, נגד החרבת עזה"

לפי הדיווח, מזה שבועות מתקיים משא ומתן חשאי אודות שחרור החטופים משבי חמאס, כאשר בין היתר הנשיא ג'ו ביידן התקשר לאמיר קטאר ודן עימו בסוגיות והמחלוקות כדי לשחררם. "זו יכולה להיות ההזדמנות האחרונה שלנו", אמר ביידן לאמיר קטאר.

לפי הדיווח, בכירים אמריקאים הבהירו כי ביידן הכניס את עצמו לאחד מהמשאים ומתנים המורכבים ביותר בהיסטוריה המודרנית, ואף כונה כ"טירוף דיפלומטי" שכלל על פי הדיווח את המוסד הישראלי, קציני מודיעין מצרים ומנהיג חמאס יחיא סינוואר.

ג'ו ביידן בישראל, מלחמת ''חרבות ברזל'' (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
ג'ו ביידן בישראל, מלחמת ''חרבות ברזל'' (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

כמו כן, דווח כי בכירים אמריקאים יחד עם עמיתיהם הקטארים והמצריים, חששו שהלחימה שהחלה בתקופה האחרונה בבית החולים שיפא יטרקו את ההזדמנות הנדירה לביצוע העסקה.

בנוסף, נטען כי כבר בימים הראשונים למלחמה, בכירים מארה"ב, קטאר, מצרים, ישראל ועזה החלו לנהל שיחות חשאיות לשחרור החטופים. היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן , הנחה את ג'וש גלצר, היועץ המשפטי של המועצה לביטחון לאומי, ביקר וקידם בדוחא שבקטאר את ההעסקה המדוברת.