מלחמת חרבות ברזל: השר עמיחי שיקלי שוחח הבוקר (ראשון) עם ינון מגל ויוסי יהושע בתוכניתם ב-103FM על ההחלטה המורכבת לתמוך בעסקת שחרור השבויים, בישיבת הממשלה בשבוע שעבר. "נכנסתי לדיון כשהעמדה שלי היא נגד – גורמי המקצוע שכנעו אותי לתמוך".

קטאר הודיעה: "13 חטופים ישוחררו גם היום", חשש מפני בעיות ועיכובים
בתה של חנה קציר ששוחררה מהשבי: "נחתה עליה בשורה קשה ישר כשראינו אותה"

"אף אחד לא משלה את עצמו שאין פה מחירים, וגם מי שההכשרה הצבאית שלו היא קורס מפקדי כיתות, מכיר את עיקרון המלחמה של רציפות והמשכיות ויודע כמה הדבר הזה חשוב וכמה בעייתי לעצור צבא בתמרון", אמר אך סייג: "מהצד השני יש שיקולים נוספים, אפשר לקבל מציאות שבה חייל שבוי, אבל אי אפשר לקבל מציאות שבה ילדים יושבים במרתפי חמאס, המתח הזה לא פשוט".

הוא הוסיף: "מה ששינה את דעתי זה כמה דברים. בראש ובראשונה זו ההבנה, מתוך הדברים ששמעתי מהקבינט, מקצה לקצה, כל הגורמים מכל המפלגות, להשלים את המשימה הזאת ולהכריע את חמאס בכל מחיר, עובר לראש הצבא שהיה חד משמעי בעניין הזה, במוטיבציה שלו ושידר הרבה מאוד נחישות וביטחון".

על זהות המתווכות בעסקת החטופים, אמר שיקלי: "האמון שיש לי בישות הנאצית שנקראת חמאס הוא מתחת לאפס. יש פה מתווכים, המתווכת הרצינית מבחינתי זו מצרים. אם אתה מדבר על קונספציה, הדבר שלי איתו הכי קשה זו קטאר. קטאר היא מדינת אויב, אויב מתוחכם. ראינו את זה במונדיאל הכי אנטישמי שהיה פה. אני לא זוכר כזה מונדיאל אנטישמי". 

לסיכום התייחס לתפקוד הממשלה לאחר המשבר, ואמר: "אני אמרתי בריאיון קודם שבנושא של מהירות ההתעשתות אפשר היה להתעשת מהר יותר, זה אחד. דבר שני אבל, משרדי הממשלה, אני יודע גם לדבר על הפעילות שאנחנו עושים, אנחנו עובדים במוד מלחמה מבוקר כעד ערב, לתוך הלילה, אם זה במשרד לשוויון חברתי".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm