שוב סערה תוצרת ה-BBCהעורך הבין-לאומי של תאגיד השידור הבריטי, ג'רמי בואן, התראיין לאחת מתוכניות הערוץ והודה כי טעה בסיקור סביב האירוע בו אירע פיצוץ בבית החולים אל-אהלי בעזה, כשהאשים באופן ישיר את ישראל. עם זאת, העיתונאי הוותיק הצהיר כי אינו מתחרט על כך. 

כשנשאל על האירוע, אמר כי "אני לא מתחרט אפילו על דבר אחד בדיווח שלי, כי אני חושב שאני נמדד לאורך כל הדרך, אני לא מרגיש רע בכלל. טעיתי בדיווח כי הסתכלתי בתמונות שהגיעו לידי, ומה שיכולתי לראות זה ריבוע קטן ובו אש בוערת מכל עבר, אני חושב שזו הייתה תמונה שצולמה ממזל"ט, אז מכאן היינו צריכים לחבר את כל המידע, וחשבתי לעצמי - 'זה נראה כאילו כל הבניין נעלם'". לדבריו, "זו הייתה המסקנה שלי מהתבוננות בתמונות וטעיתי, אבל אני לא מרגיש רע במיוחד, זו הייתה רק המסקנה שהסקתי".

ג'רמי בואן (צילום: AFP via Getty Images)
ג'רמי בואן (צילום: AFP via Getty Images)

בואן הוסיף כי "לפעמים התאגיד נאלץ להסתמך על דברים שאנשים אומרים, כמו להסתכל גם על ריבוי הסרטונים שמתפרסמים, ומשוחררים לרשת". הדיווח הראשוני של התאגיד הבריטי גרם לזעם רב על הראש, כשב-BBC דיווחו, בהסתמך על הדיווחים הפלסטינים, כי "בהתחשב בגודל הפיצוץ, קשה לראות מה זה יכול להיות מלמד תקיפה ישראלית מהאוויר".

לאחר שנודע כי הפיצוץ בבית החולים נגרם משיגור כושל של רקטה, ערוץ החדשות הבריטי פרסם הודעת התנצלות: "ביום שלישי בלילה סקרנו את הפיצוץ שאירע בבית החולים 'אל-מעמדאני בעיר עזה", נכתב בהודעת ה-BBC, "במהלך הכתבה העברנו ניתוח מיידי בשטח בנושא שהיה סיפור מבלבל ומורכב".

לסיום הבהירו כי "הסוגיה אינה מייצגת את כל אופן הסיקור של ה-BBC וכל מי שצופה, מאזין או קורא את הכתבות שלנו. כל הצופים יכולים לראות שפירטנו את הטענות של שני הצדדים לגבי הפיצוץ, תוך הצגה ברורה של מי אומר מה".