בארצות הברית מביעים פעם נוספת חשש מכך שהמלחמה בין ישראל לארגון הטרור חמאס תתפתח למערכה נרחבת הרבה יותר. "הבעיה עם איך שאנשים הסתכלו על זה היא שחשבנו רק על מלחמה קצרה", אמר בריאיון ל"ניו יורק טיימס",  ואלי נאסר, מומחה לאיראן ופרופסור לעניינים בינלאומיים ולימודי מזרח תיכון באוניברסיטת ג'ונס הופקינס שמרילנד. 

אחרי ההפרדה האכזרית בשבי: האחים רגב מתאחדים בישראל
לאחר שחמאס הפר את ההסכם ושחרר את הילה ללא אמה: רעיה שוחררה מהשבי

לדבריו, בחיזבאללה ואיראן מאמינים כי "ברגע שישראל תסיים עם החמאס, היא תפנה אליהן". הוא אף הוסיף כי "אם ארה"ב לא נזהרת, עזה היא רק ההתחלה של משהו הרבה הרבה יותר גדול". 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

תיעוד תקיפות רומח ע"י כוחות חיל התותחנים (צילום :דובר צה"ל)

עוד דווח באתר האמריקאי, כי גורמים ביטחוניים שונים מאמינים כי הנחיית איראן את המיליציות השונות לתקוף את ישראל ואת בסיסי ארה"ב במזרח התיכון, נובעת בעיקר מניסיון הרתעה מול הישראלים והאמריקאים לקראת ההמשך. 

"אנחנו מבינים שארה"ב לא רוצה שהמלחמה תתפשט, אבל אנחנו חושבים שארה"ב רוצה שהמלחמה תתעצם", טען לאחרונה שר החוץ האיראני והוסיף: "אם ארה"ב תמשיך בתמיכתה הצבאית, המדינית והפיננסית בישראל ותסייע בניהול ההתקפות הצבאיות של ישראל על אזרחים פלסטינים, אז היא חייבת להתמודד עם ההשלכות שלה".

נכון לעכשיו, ההערכה בקרב גורמי המודיעין האמריקאים, היא כי אין בכוונת איראן להרחיב את המערכה בצורה נרחבת יותר. עוד דווח בנושא, כי גורמי ביטחון אמריקאים תמכו בתגובות ממוקדות נגד המיליציות האיראניות במזרח התיכון.